نهاوند - خبرگزاری مهر: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند با اشاره به آغاز فعالیت نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند، گفت: نمایشگاه دستاوردهای مددجویان هر سال درماه رمضان در نهاوند برپا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کاویانی صبح یکشنبه در آیین آغازبکار این نمایشگاه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان نهاوند با بیان اینکه در این نمایشگاه 25 غرفه پیش بینی شده است، گفت: علاوه بر عرضه تولیدات مددجویان، غرفه های فرش بافی و عملکرد واحدهای مختلف کمیته امداد نهاوند در سال گذشته نیز در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

کاویانی گفت: در این بازارچه و نمایشگاه، مددجویان کمیته امداد نهاوند تولیدات و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد از روز 15 ماه رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) به مدت 10 روز در فروشگاه واقع در میدان بسیج نهاوند برپاست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند عنوان کرد: در ایام ماه رمضان طرح های مختلفی شامل طرح اکرام برای حمایت از ایتام، طرح محسنین به منظور کمک به خانواده های نیازمند، طرح رحمت برای آزادی زندانیان، طرح مفتاح الجنه، طرح اطعام و دادن افطاری به نیازمندان، طرح شفاء کمک به بیماران و طرح حمیان مولا کمک با توزیع سبد غذایی اجرا می شود.

علی کاویانی بیان داشت: در ماه رمضان امسال 11 هزار مددجو تحت پوشش و 9 هزار نفر افراد بی بضاعت و نیازمند در شهرستان نهاوند اطعام می شوند و به برخی از مددجویان نیز جیره خشک هدیه می شود.

کاویانی ادامه داد: در سال گذشته به 875 نفر از خانوار های تحت پوشش وام خود اشتغالزایی پرداخت شده و از ابتدای سال جاری تا نیمه اول تیرماه امسال نیز به 170 نفر وام خوداشتغالزایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف در کمیته امداد توانمند سازی مددجویان از لحاظ اشتغال، اقتصادی، ارتقا بهداشت و سلامت و امنیت است گفت: نگاه شورای مرکزی به کمیته امداد امام خمینی(ره) به گونه ای است که کمیته امداد امام خمینی(ره) یک  نهاد مردمی باقی بماند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند پنج هزار و 200 خانوار شامل 10هزارو 400 نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد و بهترین روش برای مهار بیکاری توسعه فعالیتهای اقتصادی کوچک و مشاغل بومی از طریق کار آفرینان اشتغال محور است که در همین راستا 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) سال گذشته در نهاوند خودکفا شدند.