رئیس فدراسیون اسکیت از سامانه هوشمند این فدراسیون با صدور کارت افتخاری برای وزیر ورزش و جوانان رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا محمدیان در نشست خبری که امروز یکشنبه برگزار شد با تاکید بر اینکه برای پیشرفت این رشته نیاز به تامین سخت افزارهای این رشته است، بیان کرد: در صورتی که بستر مناسبی برای حمایت از رشته‌های مختلف ورزشی در اسکیت فراهم شود می‌توانیم شاهد پیشرفت این رشته ورزشی باشیم.

وی در خصوص سازه تخصصی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی نیز توضیح داد: اگر این مجموعه ورزشی تکمیل شود می‌تواند پاسخگوی نیازهای ورزشکاران اسکیت باشد و همچنین یکی از موارد درآمدزایی نیز به حساب بیاید که امیدواریم تا سال 94 این اتفاق رخ بدهد. البته فراموش نکنیم بودجه اختصاص یافته از سوی وزارت ورزش فقط به صورت کمک به فدراسیون‌ها است و ما باید نیازهای اصلی خود را از دیگر بخش‌ها تامین کنیم. فدراسیون اسکیت نیز مانند دیگر بخش‌ها در حال پیشرفت و رشد است و به آینده خوش‌بین هستیم.

رئیس فدراسیون اسکیت درباره حضور در مسابقات برون مرزی گفت: ورزشکاران ما در رقابت‌های رولر اسکیت که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود حضور خواهند داشت. در حوزه سرعت نیز دو اردوی تدارکاتی برگزار کردیم و به زودی نیز اردوی سوم را نیز برگزار خواهیم کرد. در رشته اسکیت هاکی نیز تست‌های آمادگی اولیه از ورزشکاران گرفته شده و در مرداد ماه اردوی تدارکاتی این رشته ورزشی برگزار می‌شود. در رشته اسکیت هنری رقابت‌های انتخابی تیم ملی اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود. در رشته فیری استایل نیز یک رقابت انتخابی مجدد نیز در مرداد ماه برگزار می‌شود. همچنین در رشته استند لاین ورزشکاران ما برای مسابقات ساحلی تایلند خود را آماده می‌کنند.

محمدیان در خصوص رشته اسکیت روی یخ عنوان کرد: در تمام دنیا اسکیت روی یخ جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود و در ایران نیز رشته ورزشی اسکیت روی یخ برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خو‌شبختا‌نه چندی پیش که یک مربی ترکیه‌ای برای آموزش مهارت‌های اسکیت روی یخ به ایران سفر کرده بود از ورزشکاران ایرانی ابراز رضایت کرد. امیدواریم مجموعه‌ها و سازه‌های بزرگی که تاسیس می‌شوند در یکی از طبقات خود یک پیست اسکیت روی یخ نیز در نظر بگیرند.

در نشست خبری امروز رئیس فدراسیون اسکیت از سامانه هوشمند الکترونیکی عضویت در فدراسیون اسکیت نیز رونمایی شد که محمدیان هدف از راه‌ا‌ندازی این سامانه را گردآوری یک بانک جامع اطلاعاتی از فعالان در رشته اسکیت شامل باشگاه‌ها، ورزشکاران، داوران و ...  عنوان کرد و گفت: بر اساس دستور معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان راه‌ا‌ندازی این سامانه برای تمامی فدراسیون‌ها اجباری است. ما نیز با راه‌ا‌ندازی این سامانه تلاش ‌کرده‌ایم تا به تمام کسانی که در حوزه ورزشی اسکیت فعال هستند تحت نظر فدراسیون اسکیت با صدور یک کارت الکترونیکی فعالیت خود را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: راه‌ا‌ندازی این سامانه باعث می‌شود تا یک بانک جامع اطلاعاتی از کسانی که در حوزه اسکیت فعالیت می‌کنند داشته باشیم. با داشتن این بانک جامع اطلاعاتی می‌توانیم کارهای پژوهشی را در مورد کسانی که در حوزه اسکیت فعال هستند را داشته باشیم. امیدوارم این طرح موفق شود و بتواند اثرگذار باشد.

دانیار عادلی، مدیر سامانه هوشمند عضویت در فدراسیون اسکیت نیز در ادامه این نشست توضیح داد: ما در این پروژه به دو بخش اقتصادی و ورزشی نگاه ‌کرده‌ایم و آنها را همطراز با یکدیگر قرار داریم. خو‌شبختا‌نه با راه‌ا‌ندازی این سامانه می‌توانیم اطلاعات فعالی را در عرصه اسکیت جمع‌آوری کنیم و آنها را تحلیل کنیم. این کارت‌های هوشمند شامل تخفیف‌هایی برای صاحبان آنها می‌شود. تا امروز نیز به صورت افتخاری کارت‌هایی را برای وزیر ورزش و جوانان، معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و چند تن دیگر از مسئولان وزارت ورزش و جوانان صادر ‌کرده‌ایم.