خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان از تامین آب چهار هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی این استان با بهره برداری از سد ایوشان خبر داد.

علی امید سیفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با بهره برداری از سد ایوشان بیش از چهار هزار و 350 هکتار به طور خالص و یا پنج هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه به صورت توسعه ای آبیاری می شود.

وی همچنین به دیگر اهداف احداث سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی ایوشان اشاره کرد و گفت: تامین کمبود آب شبکه احداث شده در دشت چغلوندی با استفاده از آب برگشتی شبکه و تخصیص از آب تنظیمی نیز یکی دیگر از اهداف احداث این شد است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان همچنین جلوگیری از خسارت سیلابهای بزرگ بهاره، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی، فراهم کردن امکانات پرورش ماهی و ... نیز از دیگر اهداف احداث سد ایوشان در لرستان است.

سیفی با اشاره به اینکه گنجایش مخزن سد ایوشان 51 میلیون متر مکعب است گفت: برای تکمیل این سد دو میلیارد تومان ار محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

وی به شبکه آبیاری و زهکشی سد ایوشان اشاره کرد و گفت: طراحی شبکه اصلی برای چهار هزار و 350 هکتاراز اراضی به صورت خالص بوده که 400 هکتار آن از طریق سیستم پمپاژ و سه هزار و 950 هکتار نیز به روش ثقلی آبیاری می شود.