اراک- خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خدمت سربازی را یکی از بهترین دوران‎های زندگی یک ایرانی دانست و گفت: دوران خدمت سربازی یکی از پرخاطره‎ترین دوران زندگی و دوران یادگیری درس استقامت، صبر، شهامت و پایداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم پاسدار مهدی صدیقی ظهر دوشنبه در تیپ 71 روح الله به مناسبت تکریم از مقام سرباز در جمع سربازان افزود: سرباز را می توان با تمام وجود یکی از رزمندگانی نامید که از بدو پیروزی انقلاب در میدان‌های عمل به مبارزه با انحرافات موجود در سطح حرکت انقلابی زمان خود پرداخته و از همان روزهای نخستین انقلاب در پیشبرد اهداف نظام اسلامی، بدون خستگی به حراست و مواظب از نام و ناموس خود به پا خواسته است.

وی با اشاره به رشادت‌ها و جوانمردی‌های شهیدان سرباز در دفاع مقدس گفت: در نبرد با بعثی‌ها طی هشت سال جنگ تحمیلی در عملیات‌های مختلف جنوب از جمله عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین نقش محوری و کارآمدی سربازان آنگونه بزرگ بود که نام مقدس سرباز را برای این جوانان برومند به یادگار گذاشتند.

وی با تأکید بر اینکه سرباز زینت اقتدار کشور است؛ افزود: ویژگی خدمت سربازی این است که هر کدام تا قبل از ورود به این دوران در جغرافیایی مختلف و در زندگی عادی و در کنار خانواده بودیم اما در ورود به این دوران در اتحاد، همبستگی و با یک ظاهر و لباس به میهن خود خدمت می‎کنیم.

سردار صدیقی  گفت: دوران سربازی فرصت مغتنمی است که جوانان عزیز کشور ایران اسلامی می‎توانند در عرصه‎های مختلف به پویایی و رشد برسند و پس از اتمام این دوره با توکل به خدا و اندوخته‎های خود با گام‎هایی استوار و محکم وارد جامعه شوند و هریک در توسعه کشور نقش‎آفرینی کنند.

خدمت سربازی شروع زندگی مقتدرانه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه نیز با تاکید بر اینکه خدمت سربازی برای هر فرد شروع یک زندگی مقتدرانه است و ماه مبارک رمضان ماه تزکیه نفس و خودسازی، ماه توبه، آمرزش گناهان و مغفرت است گفت: شما سربازان قدر جواني و دوران سربازي را بدانيد و از موقعيت‌هاي پيش رو به نحو احسن استفاده كنید.

حجت الاسلام گنجعلی گفت: جوانان به خدا نزديك تر هستند و به همين دليل شيطان هم دسيسه‌هايي كه براي جوانان طراحي مي‌كند، متنوع‌تر و بزرگ‌تر است.

وی افزود:جوانان سرباز كه در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب حاضر هستند، بايد به موقعيت‌هاي خود آگاه باشند و مراقب باشند در دام‌هاي شيطان گرفتار نشوند.

وی گفت: سربازان بهترین زمان عمر خود را در راستای نگاهبانی از کیان اسلامی و بر اساس فرمایش ائمه معصومین علیهم السلام در عبادت سپری می کنند.

حجت الاسم گنجعلی تصریح کرد: نقش بی بدیل سربازان در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و رشادت‌های آنان در مراحل مختلف آفند و پدافند مثال زدنی است.

وی کسب تجارب ارزشمند خارج از محیط خانواده، افزایش روحیه تحمل سختی‌ها، قرار گرفتن در چارچوب خاص نظامی و تمرین و ممارست در راستای نظم و انضباط ظاهری و معنوی را از مزایای دوران مقدس سربازی عنوان کرد.

وی در پایان گفت: ارزشمندی خدمت یک سرباز به این است که در دوران خدمت خود حامی مظلوم و محافظ ارزش‎ها باشد و برای احیای آن در جامعه تلاش کند و حتی در زندگی شخصی پس از خدمت، با عزم و ایمان جدی‎تر آنها را بکار گیرد.