خرم آباد - خبرگزاری مهر: در جریان بازدید استاندار لرستان از سد ایوشان خرم آباد اهالی منطقه درخواست داشتند که نسبت به تعبیه ایستگاه پمپاژ و برداشت مستقیم آب از دریاچه سد اقدام کنند که استاندار قول بررسی موضوع را داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان بازدید صبح امروز دوشنبه هوشنگ بازوند استاندار لرستان یکی از اهالی منطقه گفت: در جلسه ای که با نماینده وقت مردم خرم آباد و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای داشتیم در زمینه تامین آب اراضی از محل سد صحبت هایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه پیشنهاد کردیم که با بودجه و هزینه خودمان اجازه احداث ایستگاه پمپاژ و برداشت آب از دریاچه سد را به ما بدهند ادامه داد: ولی با درخواست ما از سوی مسئولان موافقت صورت نگرفت و اجازه برداشت آب به ما داده نشده است.

وی با بیان اینکه تخصیص آب به اراضی منطقه موجب گسترش اشتغال و تولید می شود افزود: کم توجهی به تامین آب مزارع مردم زمینه ساز مهاجرت از منطقه خواهد شد.

مجری سد ایوشان خرم آباد نیز در حضور استاندار لرستان در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی روستائیان گفت: مطالعات مربوط به پروژه سد ایوشان و نحوه برداشت از آب این سد دو مرحله داشته و پس از تصویب در کمیته فنی شرکت آب منطقه ای در کمیته فنی شرکت منابع آب ایران نیز مصوب شده است.

کریم عالی نژاد با بیان اینکه نحوه توزیع آب سد دارای طرح مطالعاتی بوده و مباحث اقتصادی مد نظر است افزود: برنامه ریزی صورت گرفته که آب جمع شده در پشت این سد به صورت ثقلی برای استفاده اراضی درجه یک پایین دست از طریق شبکه انتقال داده شود.

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم از محل دریاچه سد اجازه نصب دهها ایستگاه پمپاژ آب را بدهیم عملا کاری را برای مشروب کردن اراضی پایین دست منطقه انجام نداده ایم و پروژه غیرفنی و غیراقتصادی خواهد بود.

علی امید سیفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه موارد مربوط به مشکلات اراضی منطقه بارها با حضور روستائیان بررسی شده است افزود: در جلسات مشترک بیش از 10 مورد مشکلات روستائیان حل شده است.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت نیرو در این زمینه احداث ایستگاه پمپاژ نیست، تصریح کرد: برای توزیع آب سد ایوشان مطالعات چندمرحله ای و کارشناسی صورت گرفته است.

استاندار لرستان نیز با تاکید بر پیگیری خواسته و مطالبات مردمی، از مسئولان خواست این موضوع را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند.