بازی "فریاد آزادی" از تولیدات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با موضوع سلحشوری مردم تنگستان و جنوب ایران در مبارزه با استعمار انگلیس، آماده عرضه در بازار گیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نسخه نهایی فریاد آزادی اوایل امسال  برای تست نهایی به بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ارائه شد و پس از کارشناسی و اعمال تغییرات مدنظر، آماده عرضه به بازار گیم شده است.

بازی فریاد آزادی برای گروه سنی +12 طراحی شده و در قالب دو نوع اکشن و مخفی کاری به سبک FPS یا (تیراندازی اول شخص) و با موضوع سلحشوری و استکبار ستیزی مردم جنوب  و مبارزه  اهالی تنگستان با مهاجمان انگلیسی ساخته شده است. استفاده از جدیدترین فناوری هوش مصنوعی در این بازی و تولید انیمیشن بازی از سیستمture) م (Motion Capوشن کپچر، از جمله ویژگیهای این بازی رایانه ای است.

بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اعلام کرد: این بازی از منظر گروه سازنده آماده عرضه به بازار بوده و در صورت توافق با ناشر قفل گذاری می شود.

بازی رایانه ای فریاد آزادی به نویسندگی احسان ابراهیم زاده، حمید برغانی کارگردان هنری و سام افشار مدیر فنی تولید در شرکت پردازش افزارپژواک ساخته شده است.

فضای بازی در قالب 10 مرحله  طراحی شده و روایت تاریخی و استفاده از تصاویر در مناطق مختلف جنوب مانند روستا ها، نخلستان های بوشهر و سبک معماری جنوب ایران از ویژگی این اثر به شمار می رود.

داستان و شخصیت بازی فریاد آزادی بر گرفته از کتاب های تاریخی موجود در دوره زمانی 1290 شمسی بوده و همچنین طراحان این بازی از مجموعه تلویزیونی دلیران تنگستان در داستان پردازی کمک گرفته اند.