خرم آباد - خبرگزاری مهر: قائم مقام سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در امور استان ها گفت: در این راستا سال گذشته سازمان ملی استاندارد بیش از 234 هزار مورد بازرسی از مراکز و بازار در سراسر کشور برای کنترل و مانیتورینگ بازار و پاک کردن بازار از کالاهای بی کیفیت انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون بلغاری ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید استاندارد استان لرستان ارتقای اقتصاد کشور را در گرو رونق و کیفیت تولید دانست و اظهار داشت: تولیدی که مد نظر ما است تولیدی بوده که با کیفیت بوده و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد و همچنین تولیدی است که در آن سوی مرزهای جغرافیایی کشور برای جمهوری اسلامی ایران آبرو ایجاد کند.

وی در اینباره افزود: امروز نگاه مردم کشور به کالاهای چینی نگاه مطلوبی نیست و ما نمی خواهیم این نگاه نیز نسبت به کالاهای ایرانی در آن سوی مرزهای کشور وجود داشته باشد.

قائم مقام سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در امور استان ها نقش تولیدکنندگان داخلی را در استفاده مردم از کالای ایرانی تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: اعتقاد داریم نقش تولیدکنندگان ایرانی در این شرایط دشوار اقتصادی و فشارهایی که از جوانب مختلف اعمال می شود بسیار تاثیر گذار بوده و تولیدات آن ها می تواند زینت بخش سفره های ایرانی باشد و همچنین فرهنگ استفاده از کالای ایرانی با کیفیت در کشور نهادینه شود.

بلغاری به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب در اهتمام به ارتقای کیفیت در تولید با تقویت و توسعه نظام استاندارد ملی اشاره کرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بند 24 سیاستهای اقتصاد مقاومتی به افزایش پوشش استانداردها برای همه کالاهای داخلی و ترویج استاندارد تذکر و توصیه کرده اند که امیدواریم سازمان ملی استاندارد در این زمینه با کمک گرفتن از اساتید و راهنمایی متخصصان بتواند به موفقیت هایی دست پیدا کند.

وی اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد برای اجرای منویات رهبری برنامه هایی در دستور کار خود قرار داده است که از جمله این برنامه ها توسعه استاندارد است و همچنین در صدد است که گواهی نامه های استاندارد را بین المللی کند.

قائم مقام سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در امور استان ها تسهیل صدور پروانه ها، افزایش استاندارهای ملی و افزایش آگاهی های عمومی نسبت به فرهنگ استاندارد را از دیگر برنامه های سازمان ملی استاندارد برشمرد و در اینباره افزود: سازمان ملی استاندارد به دنبال این است که با انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان های معتبر بین المللی پروانه هایی که صادر می کند در آن سوی مرزهای کشور مورد تایید قرار گیرند. 

بلغاری به دو وظیفه کلی سازمان استاندارد اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف سازمان استاندارد کنترل کیفی فرآورده های تولیدی داخلی است که این کنترل هم در محل تولید و هم در مرکز عرضه انجام می شود به طوریکه با اعتباراتی که از دولت می گیریم مانند یک مصرف کننده اقدام به خرید کالا کرده و آن کالا را کنترل می کنیم و همچنین ارزیابی کیفی روی آن کالا انجام می شود.

وی اظهار داشت: در این راستا سال گذشته سازمان ملی استاندارد بیش از 234 هزار مورد بازرسی از مراکز و بازار در سراسر کشور برای کنترل و مانیتور کردن بازار و پاک کردن بازار از کالاهای بی کیفیت انجام داد.

بلغاری ادامه داد: همچنین در این سازمان بیش از 43 هزار نمونه را خریداری و آزمایش کرده و در مواردی که غیر کیفی بودن کالا محرز شد آنها را به مراجع قضایی تحویل داده و با متخلفان امر برخوردهای قانونی صورت گرفت. 

قائم مقام سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در امور استان ها تنوع کار در سازمان استاندارد کشور را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: کنترل کیفی در فرآورده های تولیدی کشور، کنترل آسانسورها و شهربازی ها و ... از جمله این امور است.

بلغاری افزود: ماموریت های متعددی برای سازمان استاندار تعریف شده است که امیدوار هستیم بتوانیم با وجود نیروهای متخصصی که در سازمان وجود دارند این ماموریت ها را به نحو احسن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در سازمان ملی استاندارد بیش از 84 درصد پرسنل دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که بیش از 50 درصد آن ها از همکاران زن هستند.

قائم مقام سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در امور استان ها عنوان کرد: برای اجرای فعالیت های این سازمان در استان ها سال گذشته 800 میلیون تومان اعتبار از محل منابع داخلی برای کنترل های سطح بازار و توسعه استاندارد به استان لرستان تخصیص داده شد.

بلغاری تصمیم گیری، برنامه ریزی و خلاقیت را از جمله اموری دانست که مدیران بایستی در دستور کار خود قرار دهند و بیان داشت: تصمیم گیری نقش بسیار مهمی در کار یک مدیر دارد و اگر تصمیم گیری های مدیران درست باشد آن ها را تبدیل به مدیران موفقی خواهد کرد.