نخستین دیدار تعیین کننده رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم شرکت کننده در مسابقات کاپ آسیا با پیروزی اردن مقابل هند به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین روز از پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا امروز جمعه با برگزاری نخستین دیدار برای تعیین رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم شرکت کننده در این رقابت‌ها آغاز شد. برای برگزاری این دیدار دو تیم اردن و هند به مصاف هم رفتند که طی آن شاگردان رایکو ترومن در تیم اردن موفق شدند حریف خود را با نتیجه 69 بر 65 شکست دهند.

دیگر دیدار تعیین رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم مسابقات کاپ آسیا تا دقایقی دیگر میان دو تیم ژاپن و سنگاپور آغاز می‌شود. برنده این دیدار فردا برای کسب جایگاه پنجم به مصاف اردن خواهد رفت و تیم بازنده هم برای تعیین جایگاه تیم هفتم با هند روبرو می‌شود.

در چارچوب روز هشتم مسابقات بسکتبال کاپ آسیا امروز دیدارهای مرحله نیمه نهایی نیز برگزار می‌شود که طی آن تیم ملی ایران به مصاف فیلیپین خواهد رفت و دو تیم چین و چین‌تایپه هم رو در روی هم قرار می‌گیرند.

پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا که از جمعه گذشته با حضور 9 تیم در ووهان آغاز شد، روز شنبه با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد. تیم نخست این رقابت‌ها به طور مستقیم به بیست و هشتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا و انتخابی المپیک 2016 برزیل صعود خواهد کرد. تیم ملی بسکتبال ایران در دوره پیشین رقابت‌های کاپ آسیا که سال 2012 در ژاپن برگزار شد به عنوان قهرمانی دست یافت.