تبریز – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ماهواره ها لانه و منبع فساد هستند و باید در ماه مبارک رمضان از خانه ها بیرون انداخته شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر تبریز با تاکید بر اینکه بد حجابی و فحشا و استفاده از ماهواره آتشی است که به جان جمهوری اسلامی ایران افتاده، افزود: حجاب نماد جامعه اسلامی است و وجود ماهواره باعث نفوذ فرهنگ غربی به کشور می شود و این نماد اسلام را به خطر می اندازد.

وی با اشاره به اینکه ماهواره حرام نیست، گفت: ولی چون کنترل آن سخت بوده و برنامه های نامناسبی دارد، پس وجود آن در خانه‌های افراد متدین و باایمان یک خلاف شرع محسوب می شود.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید مجد بر اینکه حجاب نماد جامعه اسلامی است، ادامه داد: باید متولیان فرهنگی با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری بد حجابی را در جامعه ریشه کن کنند تا کشور از این وضعیت بد فرهنگی و بدحجابی و تشکیل برخی مراکز فساد بیرون آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز همچنین اظهار داشت: دشمنان کشورمان تنها با اسلامیت ایران مشکل دارند و می‌ خواهند مراکز فساد در کشورمان آزاد شود و اسلام آمریکایی در ایران حاکم شده و ما نیز به سرنوشت آندولس دچار شویم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رهبری از وضعیت فرهنگی کشور ناراحت هستند، گفت: استقلال سیاسی، نظامی و اقتصادی مادامی که توام با استقلال فرهنگی نباشد قابل ثبات و دوام نیست.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه های سیاسی نماز جمعه با اشاره به تحولات اخیر منطقه و کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین گفت: جنایات اخیر در غزه بار دیگر وحشی گری های این رژیم جعلی را به جهانیان نشان داد چراکه آنها نه به کودکان رحم می کنند و نه به پیرمرد و پیر زن.

وی به راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: باید امسال باشکوه تر و پرتعدادتر از سالهای گذشته در این راهپیمایی شرکت کرده و خشم خود را از جنایات خونخواران رژیم صهیونیستی به جهانیان نشان دهیم.