بیرجند – خبرگزاری مهر: خطیب جمعه طبس با بیان اینکه امروز مردم مظلوم غزه تحت ظلم و ستم هستند و جنايتكاران وحشي شب و روز بمباران مي كنند، گفت: مجامع بين المللي و سازمان ملل را همانند هميشه سكوتي مرگبار فرا گرفته و عملا از اين جنايات حمايت هم مي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمين سيدابراهيم مهاجريان مقدم در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته در طبس ضمن تسليت ايام شهادت حضرت علي(ع) گفت: فضايل و ويژگي هاي حضرت بسيار زياد است و حضرت در روزهاي آخر عمرشان به امام حسن(ع) و امام حسين(ع) وصيت نمودند و اين وصيت تنها براي خانواده اميرالمومنين نيست و بلكه به فرموده خود مولا تا قيامت به هر كس برسد مورد خطاب است و بايد به آن توجه كرد و در زندگي به كار ببريم.

امام جمعه شهرستان طبس وصيت كردن و وصيت نامه نوشتن را امري بسيار لازم و ضروري دانست و تصريح كرد: وصيت تنها براي گروهي خاص نيست و فرقي بين پير و جوان، مرد و زن ندارد و كسي كه وصيت نامه آماده نكرده باشد مثل مردم زمان جاهليت مرده و مسلمان نيست و در رواياتي داريم كه اگر كسي شب بخوابد و وصيت نامه اش آماده نباشد از اهل بيت(ع) نيست.

وي ادامه داد: در نوشتن وصيت نامه نبايد تنها به امور مادي توجه كرد بلكه بايد به امور فرهنگي و معنوي توجه شود و امام علي(ع) در فرازهايي از وصيت خود امام حسن(ع) و امام حسين(ع) را توصيه به تقوا و نظم در امور مي نمايد و مي فرمايد: "به ايتام توجه نماييد و حقشان را ضايع نسازيد و از همسايه ها مراقبت كنيد و مردم آزاري ننماييد".

مهاجريان مقدم گفت: امروز مردم مظلوم غزه تحت ظلم و ستم هستند و جنايتكاران وحشي شب و روز بمباران مي كنند و مجامع بين المللي و سازمان ملل هم مانند هميشه سكوتي مرگ بار فرا گرفته است و عملا از اين جنايات حمايت هم مي كنند.

وي با توجه به اهميت ليالي قدر بيان كرد: اين فرصت را خداوند به ما عنايت كرده تا استفاده نماييم و احياء بگريم و عقب ماندگي هاي گذشته عمر را جبران كنيم.

وی با بیان اینکه در روايات داريم كه يك شب قدر به ميزان 84 سال يا يك هزار ماه عبادت است، تصریح کرد: يك ركعت نماز در مسجد جامع برابر با هزار ركعت در جاهاي ديگر است لذا مسجدها را محور قرار دهيم.

سيد ابراهيم مهاجريان مقدم با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در ملاقات هاي مهمي كه در ديدار با رئيس جمهور و هيئت دولت داشتند، گفت: توصيه هاي زيادي در رابطه با اقتصاد كشور شد و فرهنگ بايد فرهنگ اسلامي باشد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبري اظهار نگراني شديد كردند كه به بهانه شعار اعتدال نيروهاي مومن و دلسوز انقلاب كنار زده شوند كه بعضا هم اتفاق مي افتد و من قبلا گفتم اينجا هم عرض مي كنم، مسئولين و مديران استان و شهرستان مراقب باشند و در جابجايي از نيروهاي دلسوز، بسيجي و ولايي استفاده كنند.

وی گفت: اگر ما ديديم برعكس اين عمل مي شود وظيفه خود را انجام خواهيم داد و تذكر لازم داده خواهد شد و خلاف اين اگر انجام بشود خلاف نظر و فرمايشات رهبري عمل كرده اند.

وي روز قدس  را روز اسلام دانست و بیان كرد: روز قدس از يادگارهاي حضرت امام است و بركات زيادي دارد و موجب بيداري مسلمانان شده و با توجه به جنايات دشمنان و گروه هاي تكفيري در عراق، مصر، لبنان، سوريه و غزه انجام مي دهند و مردم مظلوم در زير بمباران هاي رژيم صهيونيستي هستند شركت در راهپيمايي اهميت بسزايي دارد و وظيفه ماست تا از مظلومين عالم حمايت كنيم.

امام جمعه شهرستان طبس با توجه به تصويب مصوبه تعرفه برق از مجلس شوراي اسلامي، دولت و وزارت نيرو تقدير كرد و گفت: اين نتيجه تلاش و پيگيري ده ها ساله ائمه جمعه، فرماندارها، نمايندگان مجلس و مسئولان برق طبس بوده كه بالاخره به نتيجه نشسته است.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه مصرف برق طبس مانند مناطق گرمسير كشور محاسبه می شود؛ عنوان کرد: اين مصوبه بسيار خوبي بود و جاي گلايه دارد كه عده اي مي خواهند اين مصوبه را به نام خودشان تمام كنند اين گونه نيست و خلاف عدالت است.

وي ضمن تسليت رحلت امام جمعه بخش و شهر عشق آباد از خداوند متعال علو درجات را براي آن مرحوم و صبر را براي بازماندگان وي خواستار شد.

مظلومیت دولت غزه همانند مظلومیت حضرت علی (ع) است

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه مظلومیت دولت غزه همانند مظلومیت حضرت علی (ع) است خطاب به دشمنان آنان گفت: یقین بدانید ملت غزه و فلسطین پیروز نهایی این نبرد خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر حدادیان امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان به واقعه ضربت خوردن حضرت علی (ع) در محراب اشاره کرد و گفت: این اقدام نیز یک توطئه و دسیسه توسط جاهلان آن زمان بوده است.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت مولای متقیان افزود: یکی از پیام های اصلی خلافت امیرالمومنان(ع) به همه مسلمان تقوای الهی بود و اینکه عزت و روزی از سوی خداوند است و برای بندگان باتقوا سرازیر می شود.

وی اظهار داشت: وحدت و صمیمت نیز از خصوصیات دیگر دوران امامت امیرالمومنان(ع) بوده است.

حجت الاسلام حدادیان ادامه داد: امیرالمومنین همچنین در سرپرستی ایتام و نگهداری ایتام سفارشات بسیار کرده است که امروزه وجود موسسات خیریه و مراکز نگهداری ایتام با الگوگیری از زندگانی و رفتار آن حضرت در برخورد با ایتام تلاش می کنند.

خطیب موقت نماز جمعه بشرویه  در ادامه خطبه های اول به برکات وجود ماه رمضان ماه مهمانی خدا هم اشاره کرد و گفت: هربنده ای که در این ماه از برکات خداوند و فرصت ها استفاده نکند در خواب است پس باید در این ماه از تک تک لحظات آن استفاده کرد.

وی به شرکت در جلسات قرآنی و مراسم احیا و افطاری دادن ایتام و اکرام برادر مسلمان که در آیات و روایات نیز به آن بسیار سفارش شده است نیز اشاره و اظهار داشت: در این ماه پربرکت می طلبد که مسلمانان موارد ذکر شده را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حدادیان همچنین درادامه بیان داشت:امربه معروف و نهی از منکر و عفت و پاکدامنی و جهاد در راه خدا نیز در این ماه سفارش شده است و چه بهتر که این موارد در راه رضای پروردگار و با اخلاص انجام  شود.

وی تاکید کرد: نباید در مقابل بدی ها سکوت کرد و بی تفاوت ماند و این امر را باید در تمامی ادیان تبلیغ کرد چرا که هرگونه بی تفاوتی در برابر منکرات و بدی ها جایز نخواهد بود.

 جنایات اسرائیل بر مردم غزه بی پاسخ نمی ماند

حجت الاسلام والمسلمین حدادیان همچنین به حوادث اخیر در نوار غزه اشاره و اقدامات اسراییل را محکوم کرد وافزود:بمباران های اخیر اسرائیل برسر مردم مظلوم فلسطین و غزه بی جواب نخواهد ماند و استکبار بداند این ملت فلسطین است که پیروز است.

وی نیز خطاب به آندسته از ملت هایی که صحبت از دفاع از حقوق بشر می کنند، گفت: این ملت ها کجا هستند وچرا خاموش شده اند در حالی که هم اکنون باید به کمک مردم بی گناه غزه بشتابند چرا سکوت کرده اند اینان چگونه حامیان ملت های بی دفاع هستند که هیچ اقدامی نمی کنند.

امام جمعه موقت بشرویه همچنین افزود:جمعه آخرین ماه مبارک رمضان روز قدس نامیده شده است که انشالله شاهد حضور پررنگ ملت های مسلمان در صحنه خواهیم بود واین یعنی پیروزی در برابر استکبار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حدادیان نیز درادامه خطبه های این هفته به لیالی قدر و شب زنده داری اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله اعمال این شب که بسیار سفارش شده یادکردن از مظلومان، اکرام، فقرا و یادکردن ایتام است.

وی ادامه داد: استغفار دراین شب سبب بخشش تمامی گناهان می شود چرا که این شب ها عذر و بخشش بنده ها به درگاه خدا می رسد و درشب های قدر نیز که شب شهادت مولای المتقیان حضرت علی(ع)است استفاده از فضیلت ها آن حضرت دراین شب ها سفارش شده است.

وی با اشاره به جنایت های اخیری که نسبت به مردم غزه و فلسطین صورت می گیرد و در کشورهای حامی حقوق بشر نادیده گرفته می شود، گفت: در برابر این جنایت ها نیز آمریکا با اقتدار از دولت جنایت کار اسرائیل دفاع و برای حمایت از آنان میلیاردها دلار هزینه می کند.

حجت الاسلام حدادیان تاکید کرد:دشمنان اسلام بدانند جواب این جنایتکاری ها در روز قدس و با فریاد های مردم مسلمان جهان جواب داده خواهد شد و اسرائیل بداند این ملت فلسطین است که پیروز نهایی است.