"متئو رنزی" یکی از کسانی بود که دیدار تیم‎های ایتالیا و استرالیا در چارچوب مرحله نهایی رقابتهای لیگ جهانی والیبال را از نزدیک مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال ایتالیا جمعه شب با نتیجه 3 بر صفر از سد استرالیا گذشت تا به عنوان تیم نخست گروه H راهی مرحله پایانی رقابتها شود.

"متئو رنزی"، نخست وزیر ایتالیا، برای تماشای این دیدار در سالن "نلسون ماندلا"ی شهر فلورانس حضور پیدا کرده بود.

"آری گراسا"، رئیس فدراسیون جهانی والیبال، در خصوص حضور رنزی در سالن مسابقات گفت: خیلی خوب است که نخست وزیر ایتالیا برای تماشای بازی‎های لیگ جهانی در سالن مسابقات حاضر شده است. این نشان می‎دهد که ایشان چقدر به والیبال علاقمند است و والیبال چقدر برای مردم ایتالیا مهم است.

"متئو رنزی" در پایان این دیدار به "مائورو بروتو"، سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا، تبریک گفت.


آری گراسا، متئو رنزی و کارلو ماگری، رئیس فدراسیون والیبال ایتالیا

نخست وزیر ایتالیا گفت: حضور در اینجا در کنار مائورو بروتو و تیمش خیلی خوب بود. ابتدا تصور می‎شد ایتالیا بازی آسانی مقابل استرالیا خواهد داشت اما پیروزی هرگز آسان به دست نمی‎آید. ما این کار را انجام دادیم و حالا با برزیل بازی داریم. این یک بازی دشوار برای ایتالیا به حساب می آید.

رنزی در ادامه اظهار داشت: ایتالیا این شانس را دارد تا در این تورنمنت به این کار بزرگ دست بزند و من خوشحالم به خاطر عملکرد تیم ملی کشورم. همچنین از اینکه می‎بینم بسیاری از هواداران والیبال در کشورم به حرکت درآمده اند به خودم می‎بالم. به عنوان یک سیاستمدار، ما باید نهیات تلاش خود را برای حمایت از ورزش انجام دهیم. این پیغامی است که من با حضورم در اینجا می‎فرستم.

نخست وزیر ایتالیا ادامه داد: ما با هم برای تمامی مسابقاتی که در ماه های آینده پیش رویمان قرار دارد آماده می‎شویم. من برای بروتو و آتزروی بهترین ها را آرزو می‎کنم. تیم ملی نماد ما به حساب می‏‌آید به خاطر ارزش هایش و به خاطر کیفیت بازی‌اش.