در پايان نخستين روز از رقابتهای بین المللی كشتي آزاد جام استفان سرکسیان ارمنستان محمد مکتب دار در وزن 74 کیلوگرم با شکست حریف گرجستانی به مدال طلای دست یافت و امیر محمدی در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، در رقابتهای چهار وزن اول این مسابقات که از روز شنبه با حضور کشتی گیرانی از 9 کشور و با جایزه 60 هزار دلاری در شهر واندازور آغاز شده است، در وزن 74 کیلوگرم محمد مکتب دار در دور اول با نتیجه 9 بر صفر بر آرگیشتی آبگاریان از ارمنستان غلبه کرد. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 برابر استانیسلوف خاچیروف از روسیه به برتری رسید. مکتب دار در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 7 بر 2 بر گیا چیالادزه از اوکراین را شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 6 بر یک مقابل جامبر کاولاشویلی از گرجستان پیروز شد و طلایی شد.

امیر محمدی در وزن 97 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 13 بر 2 برابر ویکتور کازاشویلی نایب قهرمان جوانان جهان از ارمنستان به برتری رسید. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر از سد ادگار ینوگیان نفر سوم اروپا و نایب قهرمان سال گذشته جام سرکیسیان گذشت و فینالیست شد. محمدی در دیدار پایانی با نتیجه 7 بر یک برابر الیزبار اودیخادزه از گرجستان نتیجه را واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد.

تیم ایران امروز در دو وزن دیگر نماینده ای نداشت.

حسن مرادقلی در وزن 61 کیلوگرم، پیمان یاراحمدی در وزن 70 کیلوگرم و سید رضا موسوی در وزن 125 کیلوگرم فردا به مصاف حریفان خود می روند.