رئیس انجمن تصویرگران از راه اندازی سایت تخصصی تصویرگری به منظور معرفی آثار ماندگار تصویرگران پیشکسوت در کتب درسی و غیر درسی خبر داد.

کیانوش غریب پور رئیس انجمن تصویرگران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره معرفی نشدن تصویرگری های ماندگار هنرمندان پیشکسوت تصویرگری و اقدامات انجمن در این راستا توضیح داد: با همراهی تعدادی از هنرمندان علاقه مند، در حال راه اندازی سایت تخصصی تصویرگری هستیم و یکی از بخش های آن نیز معرفی تصاویر ماندگار کتب درسی و هنرمندان آن برای علاقه مندان است.

او همچنین تـأکید کرد: اگر چه معرفی این تصاویر ماندگار هنرمندان پیشکسوت یک وظیفه طبیعی برای انجمن تصویرگران به نظر می رسد اما انجمن با محدودیت هایی روبروست و نیاز به همت کسانی دارد که از سر علاقه مندی وارد این جریان شوند و به شناساندن هنرمندان این تصاویر ماندگار کمک کنند.

این هنرمند تصویرگر یادآور شد: اگر چه در جشنواره تصویرگری کتابهای درسی تا اندازه ای به این موضوع مهم پرداخته شد اما کافی نبوده و هنوز آرشیو کاملی از این تصاویر در اختیار نداریم.

غریب پور کمبود اطلاعات لازم در این زمینه را یکی از دلایل بروز اشتباهاتی در اعلام مالکیت معنوی تصاویر ماندگار کتابهای درسی عنوان کرد.