کرمان - خبرگزاری مهر: معاون منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت از وقوع حریق در 100 هکتار از منابع طبیعی شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج امیری بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته بر اثر بی‌احتیاطی گردشگران  100 هکتار از گونه‌های گیاهی شهرستان جیرفت شامل گون و گزنه به طور 100 درصد در آتش سوخت.

امیری ادامه داد: این آتش‌سوزی که حدود پنج ساعت به طول انجامید سرانجام با حضور نیروهای مردمی و آتش نشانی خاموش شد.

وی همچنین به وقوع آتش‌سوزی در مراتع منطقه فراش بخش ساردوئیه اشاره کرد و اذعان داشت: این حادثه دو روز گذشته رخ داد که بعد از سه ساعت با حضور نیروهای امدادی اطفاء حریق صورت گرفت.

این مسئول یادآور شد: در این آتش‌سوزی نیز 25 هکتار از مراتع منطقه گفته شده شامل گونه‌های گون و درمنه  طعمه حریق شد.

وی خواستار توجه بیشتر افراد در هنگام حضور در منابع طبیعی شد و اذعان داشت: در واقع منابع طبیعی سرمایه ملی بوده و وظیفه همگان است که برای حفاظت از این سرمایه تلاش کنند.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد طی ماه‌های اخیر در شهرستان جیرفت گفت: گستردگی و صعب العبور بودن مسیرها در جنوب استان کرمان باعث شده است که در هنگام آتش سوزی امدادرسانی و حضور در منطقه مشکل باشد.

وی تصریح کرد: باید با ایجاد امکانات و تجهیزات کافی و مناسب در جنوب استان تمهیدات لازم برای رویارویی با چنین حوادثی اندیشیده شود.