بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 26 میلیارد ریال برای نوسازی بیمارستان کنگان اختصاص یافت و به زودی تحولات خوبی در این خصوص رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی ظهر سه شنبه در جمع اهل سنت بندر تاریخی سیراف با اشاره به شبهای قدر و ایام شهادت امام علی (ع ) گفت: حضرت علی در وصیت نامه‌اش عنوان می کند بر شما باد تمسک به قرآن.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند می فرماید این قرآن را در یک شب مبارک نازل کرده ام و از این بابت به خود تبریک می‌گوید.

وی با بیان اینکه تمام آیات قرآن بسیار پرمغز و تکان دهنده است و باید به خوبی آنها را فهمید، افزود: خداوند می فرماید ما این کتاب را برای هدایت شما فرستادیم و شما نیز در مقابل آن تکلیف دارید و باید از آن تبعیت کنید.

كج فهمي‌ها باعث ايجاد مشكل در اسلام شده است

احمدی افزود: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است و همين قرآن، محور وحدت جامعه اسلامی است و اگر اين كتاب الهي و آیاتش خوب فهمیده شود؛ جامعه اسلامی دست به دست هم داده و جهان بشریت را زیر پرچم وحدت اسلامی قرار خواهد داد؛ اما متاسفانه برخی وقت ها کج‌اندیشی‌ها و کج‌فهمی‌ها باعث مشکلاتی میان مسلمانان شده است.

نماينده شهرستان هاي كنگان، دير، جم و عسلويه در مجلس شورای اسلامی افزود: کج فهمی از قرآن است که شخص بزرگی مانند علی (ع) در محراب کشته می شود و امروز در جامعه اسلامی ما افرادی پیدا می شوند که برادران دینی خود را به نام اسلام زیر رگبار مسلسل قرار می دهند و با گفتن الله اکبر می کشند.

وي اظهار داشت: این برنامه صهیونیست ها و ابر قدرت ها است تا به نام اسلام و برای ایجاد اختلاف، تفرقه و با قصد به جان هم انداختن مسلمانان، اجرایی و طرح ریزی شده است.

اهداف ددمنشانه كشورهاي همسو با استكبار منقضي است

نماينده شهرستان هاي كنگان، دير، جم و عسلويه در مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی از این فرصت استفاده و افکار عمومی را به سمت دیگری منحرف کرده است تا بتواند ضمن اجرای اهداف پلید و شوم خود دست به مسلمان کشی زده و برادران ما را در غزه و فلسطین جلوی چشممان تکه تکه و پاره پاره کرده است و صدایی از کسی در نیامد.

دكتر احمدي افزود: آنها با این اهداف ددمنشانه ما را درگیر خودمان کرده اند تا به اهداف شیطانی شان برسند.

وي خطاب به برخي از كشورهاي همسو با اينگونه گروه ها اذعان داشت: ای کسانی که از این افکار پلید حمایت می کنید باید بدانید، همانگونه که سلاح صدام و صدامیان با حمایت نابخردانه از استکبار به سمت خودشان برگشت، سلاح شما نیز به سمت خودتان بازخواهد گشت.

اتحاد مسلمانان مي تواند اسرائيل را نابود كنند

وي افزود: اگر تمام مسلمانان به ندای امام که فرمود: "اگر مسلمین جهان دست به دست هم بدهند و یک سطل آب بریزند تمام اسرائیل را آب خواهد برد" عمل مي كردند و متحد مي شدند هیچ گاه شاهد این کشتارها نبودیم.

نماينده جنوب استان بوشهر گفت: ملت مسلمان ایران بیدار، آگاه و هوشیار است و هیچ گاه دشمن با انبوه برنامه ها و دسیسه هایش نتوانسته است در صفوف منظم و مستحکم آنها رخنه کند و مسلماً در آینده نیز وحدت و اتفاق شان در جامعه اسلامی به عنوان الگو در جامعه بین المللی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وي در بخش ديگري از سخنانش اشاره اي به تعامل نفت و گاز با منطقه و تشکیل کارگروه های مختلف در حوزه های گوناگون و ارائه طرح های مختلف و مرتفع کردن مشکلات و محرومیت ها با حرکات و تصمیم های زیربنایی كرد و اظهار داشت: تفاهم نامه وزارت بهداشت، رفاه و نفت نوشته شده است و به زودی تغییرات زیادی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان کنگان و به ویژه بیمارستان کنگان رخ خواهد داد.

احمدی گفت: در بحث اشتغال ورود خوبی داشته ایم و بعد از انتصاب مهندس یوسفی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه با وی نشستی در این خصوص داشته و پیرامون تعامل منطقه و نفت گاز و همچنین اشتغال جوانان بومی ما در این منطقه با ایشان رایزنی انجام داده ایم.

ساختمان قديمي بيمارستان كنگان بازسازي مي شود

وي ادامه داد: دو میلیارد و 600 میلیون تومان برای بازسازی ساختمان جدید بیمارستان کنگان در نظر گرفته شده است و به زودی تحولات خوبی در این خصوص رخ خواهد داد.

نماينده شهرستان هاي كنگان، دير، جم و عسلويه در مجلس شورای اسلامی گفت:مرکز شبانه روزی بهداشت سیراف نیز مورد تصویب قرار گرفته و اعتبار خوبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه حضور پزشکان متخصص در شهرستان کنگان تسهیل شده است گفت: طرحی را که با کمک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اجرا کرده‌ایم سیل متخصصان را به این سمت هدایت کرده است.

بيمارستان عسلويه صد درصد تجهيز شده است

احمدی افزود: تجهیزات و کادر نیروهای بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه نیز تکمیل شده است و افتتاح این بیمارستان نیز باعث کاهش مراجعین از این شهرستان به کنگان خواهد شد.

نماينده شهرستان هاي كنگان، دير، جم و عسلويه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : روشنایی و سکوهای زمین چمن فوتبال سیراف نیز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: همچنین دولت اعتبارات کم نظیری برای سیراف نظیر ورودی شهر سیراف با اعتبار 950 میلیون تومان، کتابخانه سیراف یک میلیارد و 200 میلیون تومان، مبلمان شهری سیراف 500 میلیون تومان، آسفالت شهری 600 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، 3میلیارد و 500 میلیون تومان نیز برای ساحل سازی و دیوار حفاظتی اختصاص یافته است.

بخش شدن سيراف از مطالبات جدي مردم است

احمدي، بخش شدن سیراف را از مطالبات مردم این شهر دانست و افزود: بعد از مشخص شدن تقسیمات کشوری و تعیین تکلیف لایحه مجلس در این خصوص که دولت نیز بر آن تاکید دارد؛ برای ارتقای مناطق دست نگه داشته است و ما نیز منتظر انجام مقدمات این طرح هستیم.

وي در پايان گفت: چون شغل صیادی از مهمترین راه های ارتزاق مردم این منطقه است ،در بحث بهبود و ايجاد اسکله هاي سیراف و پرک نشست های خوب و قابل قبولی با رئیس سازمان شیلات داشته ایم.

نماينده شهرستان هاي كنگان، دير، جم و عسلويه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: امیدواریم در آینده ای نزدیک این اتفاق میمون به واقعیت بپیوندد.