سنندج - خبرگزاری مهر: جنایت در فلسطین اشغالی به قدری سنگین است که قلم و زبان نمی توانند از عهده تشریح آن برآیند تعداد کشته ها از شمارش تجاوز کرده، هزاران نفر مجروح شده اند، هزاران نفر به ساختمان های سازمان ملل پناه برده اند و به همين دليل امسال روز قدس به فرصتي براي فرياد زخم هاي عميق در غزه تبديل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، امسال روز جهاني قدس حال و هوايي ديگر دارد چرا كه رژيم اشغالگر قدس با حملات ددمنشانه خود جنايتي بشري را در غزه رقم زده است و هر روز نيز بر دامنه اين جنايات ضد بشري افزوده مي شود.

اين روزها غزه به محلي براي جنايت هاي رژيم غاصب صهيونيستي تبديل شده است و در كنار آن سكوت سازمان ها و دولت هاي مدعي حقوق بشر نيز بر زخم هاي مردم اين منطقه افزوده است.

اینها همه درحالی رخ داده است که مردم غزه روزه دار هستند و ماه رمضان امسال را با رنگ خون تجربه می کنند همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل بود که تهاجم وحشیانه صهیونیست ها به غزه شروع شد و بسیاری از کودکان مظلوم و زنان بی گناه فلسطینی به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.

امروز قتل عام مردم غزه و پاره پاره شدن بدن کودکان آن و فریادهای از عمق جان برخاسته مادران فرزند از دست داده بیت حانون و شجاعیه و بیت لاهیا به گوش می رسد و هیچ فریاد رسی جز خداوند متعال ندارند.

هر روز که از عمر ننگین رژیم صهیونیستی می گذرد، حقانیت مواضع قاطع امام خمینی (ره) درباره این رژیم و حامیان آن بیشتر به اثبات می رسد.

 امام خمینی از سال 1342 یعنی بیش از نیم قرن قبل قاطعانه اعلام کردند اسرائیل یک رژیم نامشروع است . امام خمینی (ره) از همان زمان، ضرورت مبارزه برای ریشه کن كردن اسرائیل غاصب را گوشزد کردند و تلاش برای قطع کردن نفوذ دولت های حامی رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه را یک تکلیف شرعی دانستند.

امسال، روز قدس از هر سال دیگری خونین تر است دو هفته است که صهیونیست ها در غزه حمام خون به راه انداخته اند و در این مدت، سازمان ملل هیچ اقدام بازدارنده ای که بتواند مانع کشته شدن مردم غزه شود، انجام نداده است.

اکنون که در آستانه روز جهانی قدس قرار داریم، باید از این فرصت مهم که به برکت وجود مبارك حضرت امام خمینی (ره) در اختیار ملت های مسلمان قرار گرفته حداکثر بهره برداری را به عمل آوریم.

در روز قدس امسال باید فریاد ها رساتر، مشت ها گره کرده تر و شعارها و اراده ها قوی تر از گذشته باشد، روز قدس باید به زمینه ای برای تبدیل شدن قدرت ملت ها به یک قدرت تأثیرگذار مبدل شود و راه را برای اقدام عملی در راستای خشکاندن ریشه های غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه هموار سازد.

مقابله مستضعفان با مستکبران از مهمترین ویژگی های روز قدس است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه روز قدس امروز به یک مقوله بین المللی تبدیل شده است به خبرنگار مهر، گفت: مقابله مستضعفان با مستکبران عالم از مهمترین پیامدها و ویژگی های روز جهانی قدس است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس همه معادلات و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی می کند و این روز مایه سربلندی و عزت مسلمانان جهان است.

وی با اشاره به اهميت و جايگاه روز جهاني قدس، افزود: روز قدس مبدأ بیداری و همبستگی مسلمانان جهان است و مردم مسلمان و آزادی خواه منطقه و ایران اسلامی‌ در این روز با حضورشان، قدرت و اقتدار جهان اسلام را به نمایش می گذارند و یک بار دیگر در مقابل توطئه ها و دسیسه های رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: راهپیمایی روز جهانی قدس یکی از برنامه‌های بسیار ارزنده و مهمی است که امام خمینی (ره) آن را پایه گذاری کردند و امروز بعد از گذشت سالهای بسیار نه تنها این مراسم در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود.

روز قدس به فرصتي براي وحدت و همدلي در بين مسلمانان تبديل شده است

امام جمعه موقت سنندج نيز در گفتگو با خبرنگار مهر، روز جهاني قدس را فرصتي براي وحدت و همدلي بيشتر بين مسلمانان عنوان كرد و گفت: روز قدس روز احيای مجدد دين مبين اسلام است و به همين دليل همه مردم بايد با تمام توان در اين روز حضور داشته باشند.

ماموستا محمد امين راستي اظهار داشت: روز قدس علاوه بر اينكه فرصتي براي اعلام انزجار از توطئه هاي دشمنان اسلام است، بلكه به بهترين فرصت براي وحدت و همدلي بيشتر بين ملت هاي اسلامي و مسلمانان جهان تبديل شده است.

وي ادامه داد: امروز حضور و مشاركت همه جانبه مردم در صحنه باعث شده است تا تمامي توطئه ها و دسيسه هاي دشمنان اسلام نقش برآب شده و كشورهاي غربي به ويژه آمريكا با چالش هاي جدي در خصوص وضعيت و آينده رژيم غاصب صهيونيستي مواجه شوند.

امام جمعه موقت سنندج با بيان اينكه امروز چهره واقعي آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي براي مسلمانان سراسر جهان هويدا شده است، افزود: به هيچ عنوان ملت هاي اسلامي و مسلمانان طرح سازش آمريكا را نخواهند پذيرفت چرا كه چهره واقعي سياست ها و توطئه هاي اين كشور براي همگان روشن شده است.

دنیای اسلام امروز تنها به وحدت نیاز دارد

امام جمعه سنندج نيز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توطئه هاي بي پايان دشمنان اسلام براي ضربه زدن به وحدت و همدلي در بين آنها، گفت: دنیای اسلام امروز تنها نیاز به وحدت دارد و باید از هرگونه تفرقه و تشتت دوری کند.

ماموستا عبدالرحمان خدایی افزود: دنیای اسلام فقط با اتحاد و یکدلی است که می تواند به ترویج و گسترش این دین الهی بپردازد.

روز قدس بهترين فرصت براي محكوميت جنايت هاي رژيم غاصب صهيونيستي است

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان كردستان نيز در گفتگو با خبرنگار مهر و با اشاره به اهميت روز جهاني قدس بيان كرد: روز جهاني قدس بهترين فرصت براي اعلام انزجار عمومي از رژيم اشغالگر قدس است و به همين دليل بايد همه مردم مسلمان و آزاده جهان، با حضور قاطع خود در صحنه بار ديگر جنايت هاي اين رژيم پليد را محكوم كنند.

اسماعيل احمدي با اشاره به سكون مجامع بين المللي در قبال جنايات رژيم غاصب صهيونيستي يادآور شد: بدون شك حضور مردم در اين راهپيمايي مي تواند پيام واضح و روشني نيز به مجامع بين المللي داشته باشد تا آنها با اين غده سرطاني برخورد كنند.

وي با بيان اينكه ملت ايران همواره در راستاي دفاع از ملت هاي مظلوم و مسلمان پيشگام بوده، گفت: حضور همه جانبه و پرشور مردم كشورمان در راهپيمايي روز جهاني قدس پيام آور وحدت و همدلي ايران اسلامي در راستاي مقابله با توطئه هاي دشمنان است.

مدير كل كتابخانه هاي عمومي كردستان عنوان كرد: بدون شك مردم استان كردستان نيز همگام و همراه با ساير اقشار جامعه در روز جهاني قدس حضوري حماسي خواهند داشت چرا كه اين حضور را در صحنه هاي ديگري نيز به منصه ظهور رسانده اند.

صهيونيست ها پاسخ كوبنده اي دريافت مي كنند

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي كردستان نيز با انتشار بيانيه اي ضمن دعوت از مردم استان كردستان براي حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس آورده است: صهيونيست ها پاسخ كوبنده اي برای حملات به مردم مظلوم غزه دريافت مي كنند و آنها بايد بدانند كه اين جنايت ها بي پاسخ نخواهد ماند.

در اين بيانيه آمده است: امسال در آستانه روز جهانی قدس و روز نمایش وحدت و اتحاد امت بزرگ رسول‌ الله (ص) حول آرمان قدس شریف شاهد حملات پیش دستانه، عجولانه، وحشیانه و ضد بشری جنگنده‌ های رژیم غاصب صهیونیستی علیه آوارگان و مردم مظلوم و بی‌ دفاع فلسطین در نوار غزه هستیم، حملاتی که نشان از ترس، استیصال و درماندگی در برابر "جبهه بزرگ بیداری و مقاومت اسلامی" گروه‌های جهادی فلسطین است.

 قطعا صهیونیست‌ ها جواب سخت و پاسخ کوبنده این حماقت و حملات از روی استیصال خود را با مشت آهنین و کوبنده جوانان فلسطین  که همچون سدی محکم و بنیانی مرصوص هستند به زودی خواهد گرفت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز وظیفه خود می‌ داند که امسال با همیاری دستگاه ها و سازمان ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و کار مسنجم‌‌تر، روز جهانی قدس را، با همراهی ملت عزیز و روزه دار ایران، باشکوه‌تر برگزار کند و همچنین از مردم مسلمان، آزاده و آزاداندیش جهان می‌خواهد تا با فشار بر سازمان‌های حقوق بشری همانند سازمان ملل متحد و شورای امنیت، سازمان همکاری‌های اسلامی، اتحادیه کشورهای مسلمان و اتحادیه عرب، از تکرار این‌گونه فجایع گسترده و حملات ظالمانه ممانعت به عمل آورند و در هر نقطه ای از عالم که هستند، روز قدس را، به روز فریاد علیه اسرائیل غاصب و دفاع از مظلومین فلسطین تبدیل کنند.