با بازديد بيش از يك ميليون نفر از نمايشگاه كتاب هنگ كنگ اين نمايشگاه با شكستن ركورد مخاطبانش، به كار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اكنز، جشن ادبي هنگ كنگ كه در قالب بر پايي نمايشگاه بين المللي كتاب برگزار شده بود، ديروز در آخرين روز برپايي‌اش و تا لحظه آخر شاهد مراجعه بازديدكنندگاني بود كه از نمايشگاه دل نمي‌كندند.

اين نمايشگاه يك هفته اي كه با مساعدت هواي خوب موفق شد تا بيشتر از هميشه ميزبان دوستداران كتاب باشد، در حالي كه سال پيش با آمار 980 هزار نفر بازديد كننده به كار خود خاتمه داده بود، امسال بيش از يك ميليون نفر را به خود جلب كرد.

آمار حاصل از نظرسنجي انجام شده از 800 بازديدكننده نشان مي دهد كه ميانگين خريد هر فرد 987 دلار هنگ كنگ بود. اين رقم  25 درصد بالاتر از سال پيش است.

امسال نيز بخش داستان محبوب ترين بخش بود و پس از آن ادبيات، سفر، كميك بوك و كتاب كودكان بيشترين مخاطب را داشتند.

كتاب «تقصير ستارگان ما» كه فيلم اقتباسي آن نيز ساخته شده و قرار است هفته آينده در سينماهاي هنگ كنگ نمايش داده شود، پرفروش ترين كتاب نمايشگاه امسال بود و همه نسخه‌هاي موجود آن در نمايشگاه به فروش رفت.

كتابفروش‌هاي بزرگي جون مترو بوكز، پيج وان و كامرشال پرس نيز شاهد رشد بيشتري در آمار فروششان بودند.

در آخرين روز نمايشگاه انتشارات مترو بوكز ، تمامي كتاب‌هايش را به صورت نيم بها ارايه كرد و در عين حال به دليل مسابقات جام جهاني شاهد توجه بيشتري به كتاب‌هاي مربوط به فوتبال بود.

به گفته معاون اين انتشارت تمام نسخه‌هاي كتاب هايي درباره تيم ليورپول و آرسنال به سرعت در اين نمايشگاه  به طور كامل به فروش رسيدند.

به گفته انتشارت كامرشال پرس نيز برخي از والدين حتي تا 6 هزار دلار هزينه كردند تا يك مجموعه كتاب براي بچه هايشان بخرند و فروش كلي اين ناشر نسبت به سال پيش 5 درصد بيشتر شد.

با اين حال ناشران كوچكتر نيز در اين نمايشگاه بي نصيب نماندند و با ارايه آثارشان ، فروش راضي كننده اي را تجربه كردند.

امسال بيست و پنجمين دور برگزاري اين نمايشگاه پشت سر گذاشته شد و نمايشگاه كه از 16 جولاي شروع به كار كرده بود، ديروز 22 جولاي به كار خود خاتمه داد.

سال پيش در یست و چهارمین نمایشگاه کتاب هنگ کنگ از 17 تا 23 جولای (28 تیر تا 3 مرداد برپا شد، کتاب های بیش از 560 ناشر از 25 کشور ارايه شد. این نمایشگاه بیش از 400 برنامه و برپایی هفت سمینار را تجربه کرد.