بجنورد- خبرگزاري مهر: عضوجامعه قاریان قرآن کشور با تاكيد بر اينكه عمل به قرآن بايد در تمام جوانب زندگي انسان نمايان باشد، گفت: انس با قرآن و كلام وحي مي تواند در جهت رفع مشكلات موجود در جامعه بسيار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس كيفي بجستاني چهارشنبه شب در جمع نمازگزاران روزه دار بجنوردی در محفل انس با قرآن، با اشاره به فضيلت هاي ماه رمضان و بيان اينكه در اين ماه درهاي رحمت الهي به روي انسان گشوده مي شود، اظهار داشت: تلاوت قرآن در ماه رمضان انسان را نيكو و خوش خلق مي سازد و تدبير و عمل به آيات آن ميز ضرورت دارد.

وي قرآن را استوارترين راه هدايت انسان براي قرب الهي دانست و گفت: این كتاب آسماني امانتي است كه از سوي نبي مكرم اسلام(ص) در ميان مسلمانان گذاشته شده است از اين جهت پاسداري از ان وظيفه تمامي مسلمانان و امت اسلامي است.

كيفي بجستاني با اشاره به اينكه امروز انسان ها درگير مسائل سياسي، اعتقادي، فكري و ... هستند تصريح كرد: انس با قرآن مي تواند جامعه از وجود مشكلات مختلف رها سازد.

اين مدرس دانشگاه ماه رمضان را فرصت مناسبي براي جذب جوانان به فعاليت هاي قرآني عنوان كرد و گفت: در عصر حاضر دشمنان اسلام عقايد جوانان را هدف قرار داده اند در اين راستا وظيفه داريم تا با عزم ملي و مديريت جهادي، توسعه و ترويج قرآن و فعاليت هاي قرآني جوانان را تهاجم هاي فرهنگي كه به آنان تحميل مي شود حفظ كنيم.

كيفي بجستاني در خصوص مسئله حفظ عفاف و حجاب نیز اظهار داشت: روحانيون در مساجد مي توانند جنبه و ابعاد مختلف اين موضوع را براي اقاشر جامعه روشن كنند تا به صورت يك فريضه ديني واجب به آن توجه شود.

این مدرس دانشگاه با تاكيد بر اينكه پوشش و لباس هر بشري پرچم كشور اوست و اعلام تبعيت از فرهنگ كشور خود است تصريح كرد: پوشش اسلامی مناسب برای زن و مرد با ایجاد مصونیت اخلاقى، خانوادگى و ایجاد پیوند عمیق میان حجاب ظاهرى زمينه بازدارى باطنى و امنیّت اجتماعى را فراهم مي كند.

عباس كيفي بجستاني منزلت انسان مومن را به اندازه تلاش وي در راه خدا عنوان كرد و گفت: تمامي آحاد جامعه اسلامي بايستي همت خود را برای ترویج امر الهی عفاف و حجاب افزایش دهند.