اراک-خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از حضور بیش از 100 هنرمند این استان در جشنواره قرآنی قدر خبر داد.

علیرضا حاجی علی بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح دستاوردهای جشنواره هنری قرآنی قدر، افزود: 175 نفر از هنرمندان برتر استان در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه جشنواره هنری قرآنی قدر در سه بخش برگزار شد، گفت: این جشنواره به مناسبت ماه مبارک رمضان در بخش های تجسمی، خوشنویسی و عکس جشنواره هنری قرآنی قدر برگزار شد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: در این جشنواره، هنرمندان استان به خلق آثار مرتبط با مفاهیم قرآن کریم در فضایی، صمیمی و آکنده از عطرماه بهار قرآن پرداختند.

حاج علی بیگی اظهار کرد: در این جشنواره نزدیک به 65 نفر از هنرمندان بخش تجسمی در دو رشته تایپوگرافی اسماء الحسنی و تصویرگری با موضوع قیامت (احوال بهشتیان و دوزخیان در روز قیامت) به خلق آثار مرتبط پرداختند.

وی با بیان اینکه در بخش عکس قریب به یکصد و 14 اثر از عکاسان استان به دبیرخانه جشنواره رسید، ادامه داد: این آثار با موضوع قرآن کتاب زندگی به دبیرخانه ارسال شد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تعداد شرکت کننده و کیفیت آثار تولیدی، سطح خوب و قابل قبولی داشت، گفت: 50 نفر از هنرمندان خوشنویس نیز در دو بخش نسخ و ثلث به کتابت آیات قران کریم به صورت حضوری پرداختند.

حاج علی بیگی با بیان اینکه آثار تولید شده در روزهای آینده داوری و برترین ها مشخص و معرفی می شوند، تصریح کرد: از برگزیدگان این جشنواره طی مراسمی با اهدای جوایز تجلیل و آثار برتر در قالب نمایشگاهی برای بازید عموم به نمایش در خواهد آمد.

وی ضمن تقدیر از هنرمندان و اتفاق مبارک هنری و قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال در سطح استان، ابراز امیدواری کرد: این حرکت مبارک در سال های بعد نیز اتفاق افتد تا شاهد جنب و جوش هنرمندان این عرصه و ارتقاء سطح فنی و محتوایی هنر استان باشیم.