رسیدن تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» به تهیه کنندگی محسن چگینی به قسمت 24، حضور منتخبانی از مهمانان «ماه عسل» در ویژه برنامه عید فطر و پخش مستندهایی درباره‌ی محیط زیست و حیات وحش ایران در «شب‌های مستند» تازه‌ترین اخبار در حوزه سیما است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از 60 درصد مراحل تصویربرداری سریال «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت به پایان رسیده است.

این مجموعه کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما است که این روزها مراحل تصویربرداری آن در لوکیشن اصلی در خانه‌ای در قیطریه در حال انجام است.

همچنین فیلمنامه سریال نیز همزمان توسط سروش صحت و ایمان صفایی نگاشته می‌شود و 25 قسمت آن کامل شده است. سایر مراحل فنی سریال از جمله تدوین آن هم توسط شهرام کیور و دستیاران او همزمان با تصویربرداری شروع شده و پیگیری می‌شود.

«شمعدونی» در 40 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه می‌شود.

منتخبی از مهمانان «ماه عسل» در ویژه برنامه عید فطر

برنامه تلویزیونی «ماه عسل» به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی سه شنبه 7مرداد روز عید فطر با دعوت از مهمانانی ویژه، میزبان نگاه‌های مردم است.

آخرین قسمت از این ویژه برنامه افطار، روز سه شنبه هفتم مرداد ماه روی آنتن می‌رود و جشنی از مهمانان ماه عسل را برگزار می‌کند.

مدعوین این برنامه منتخبی از بهترین مهمانان «ماه عسل» در سال جاری هستند که چند نفر از آن‌ها به انتخاب مردم و براساس نظرسنجی صورت گرفته، انتخاب شده‌اند و قصه‌هایشان و ماجراهایی که پس از حضور در برنامه را پشت سر گذاشته‌اند، مرور می‌کنند.

این رویه چند سالی است که در ماه عسل ادامه دارد. پخش این ویژه برنامه از ساعت 16:30 آغاز می‌شود و به مدت 120 دقیقه ادامه خواهد داشت.

تیتراژ ابتدایی «ماه عسل» نیز در این قسمت توسط مردم بازخوانی شده است و کلیپی از آن تصاویر ارسال شده از سوی بینندگان با صدای مرتضی پاشایی به پخش می‌رسد.

پخش مستندهایی درباره‌ی محیط زیست و حیات وحش ایران

برنامه‌ این هفته‌ نمایش فیلم‌های مستند در برنامه‌ «شب‌های مستند» اعلام شد.

مجید گیاه‌چی مجری طرح این مجموعه برنامه گفت: در ساعت 23 روزهای شنبه تا چهار‌شنبه  4تا 8 مرداد به‌ ترتیب فیلم‌های «شاهدان هزارساله»، «دوزیستان»، «مرگ تالاب‌ها» از آثار محمدرضا کیوان‌فر و «از تانا تا کارون» و «آتشفشان قلعه‌ حسن‌علی‌خان» از آثار فرهنگ خاتمی از شبکه‌ مستند پخش می‌شود و با حضور فیلم‌ساز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه‌ شب‌های مستند در ساعت 5:30 و 13:30 روز پس از پخش تکرار می‌شود.