سمنان - خبرگزاری مهر: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طرح تعالی مدیریت مدرسه با رویکرد مدرسه محوری و بهبود مدیریت آموزشگاهی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در 70 مدرسه استان در سال تحصیلی 94-93 اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فولادیان صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل با توجه به نیازهای جامعه سوق خواهد داد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ارزیابی مدارس مجری با 10 محور کلیدی شامل، تدوین برنامه عمل، توسعه توانمندی ها و مشارکت نیروی انسانی، استقرار نظام یاد دهی، یادگیری، توسعه مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه، توسعه مشارکت اولیاء و نهادهای اجتماعی در امور مدرسه، سلامت و تربیت بدنی پیشگیری و ایمنی، فعالیت های مکمل، فوق برنامه و پرورشی، برقراری نظام رشد آفرین انگیزشی، مدیریت امور اجرایی و اداری وخلاقیت و نوآوری عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، افزود: آموزش مدیران، مشاوران و ارزیابان طرح در قالب دوره های ضمن خدمت در شهریورماه امسال انجام می شود.

فولادیان در خاتمه از اجرای طرح در مدارس دولتی عادی، شبانه روزی، نمونه دولتی، هیئت امنایی خبر داد و افزود: در یک برنامه چهار ساله تعداد مدارس مجری در استان به حدود 310 واحد آموزشی در دوره های مختلف تحصیلی می شود.