مربی تیم ملی بسکتبال در آستانه اعزام این تیم به اردوی برون مرزی لهستان گفت: کارهای لازم برای اعزام همه اردونشیان انجام شده اما اینکه دقیقا تیم با چه ترکیبی و چند بازیکن اعزام شود، مشخص نیست. آنچه مسلم است بازیکنی را برای کار مداوا اعزام نمی‌کنیم.

صفا علی کمالیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان اظهارداشت: در این مرحله از اردو، برگزاری 6 جلسه تمرینی در تهران پیش‌بینی شده است. این جلسات تمرینی تا چهارشنبه دنبال می‌شود سپس تیم عازم لهستان می‌شود تا در تورنمنت بین‌المللی این کشور شرکت کند.

وی در مورد تعداد بازیکنان اعزامی به اردوی لهستان گفت: 15 بازیکن در اردو هستند و برای اعزام همه آنها کارهای اداری لازم جهت گرفتن ویزا را انجام دادیم اما اینکه دقیقا تیم با چه ترکیبی و چند بازیکن اعزام شود، اصلا مشخص نیست. به هر حال بازیکنانی در اردو هستند که مصدومیت دارند. هنوز وضعیت این بازیکنان و در کل ترکیب اعزامی مشخص نیست. آنچه مسلم است بازیکنی را برای کار مداوا نمی‌بریم. اگر قرار است به اردوی برون مرزی بیایند و به مداوای آسیب دیدگی خود  بپردازند، بهتر است این کار را در تهران را انجام دهند.

مربی تیم ملی بسکتبال در این مورد که گفته می‌شود که برای اعزام به لهستان مشکل ویزا وجود دارد و هنوز هم برطرف نشده است، خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم کارهای لازم انجام شده است. شاید تاخیر در صدور ویزا به خاطر تعطیلی‌های اخیر بوده است. اطلاع زیادی ندارم.

کمالیان با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال از لهستان (در صورت نهایی شدن اعزام به این کشور) به طور مستقیم به اسلواکی می‌رود تا دو دیدار هم در این کشور داشته باشد، یادآور شد: یک اردوی کوتاه مدت در تهران و پس از آن حضور در تورنمنت اسلوونی دیگر برنامه‌هایی است که تا پیش از مسابقات قهرمانی جهان برای تیم ملی مصوب شده است. در نهایت ملی‌پوشان بسکتبال از اسلوونی به طور مستقیم به محل برگزاری این رقابت‌ها در اسپانیا اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این مرحله از تمرینات تیم ملی بسکتبال با حضور بازیکنانی که در مراحل قبلی بنا به دلایلی غایب بودند، آغاز شده است، اظهارداشت: البته این بازیکنان تا حدی در جریان برنامه‌های کلی کادر فنی بودند ضمن اینکه مدتی هم در کنار تیم "ب" تمرین داشتند. به همین دلیل از هماهنگی لازم دور نیستند.

کمالیان تاکید کرد: در کل در این مرحله از تمرینات که با حضور کامل بازیکنان در حال پیگیری است، روی کارهای گروهی کار می‌کنیم ضمن ا ینکه روی قوانین دفاع و عملکرد انفرادی در چارچوب کارهای تاکتیکی هم تاکید داریم. در مجموع اینکه به دنبال بهبود شرایط تیمی هستیم.

مربی تیم ملی بسکتبال در مورد پیش‌بینی عملکرد این تیم در مسابقات قهرمانی جهان و یا هدف گذاری انجام شده برای حضور در آن به مهر گفت: پیش‌بینی که اصلا انجام شدنی نیست چون فقط بخشی از پیش بینی ما هستیم. بخش دیگر به تیم های حریف و وضعیت آنها بستگی دارد و حتی اینکه در جریان مسابقات خود بازیکنان ما در چه شرایطی قرار دارند. در کل نهایت سعی ما این است که بهترین بازی را در اسپانیا داشته باشیم.

"آقای مشحون پیش از گفته بودند که تیم ملی به دنبال صعود در مسابقات جهانی است"؟، کمالیان در پاسخ به این پرسش گفت: قطعا تیم ملی به اسپانیا نمی‌رود که ببازد. برای بهترین نتیجه در مسابقات جهانی شرکت می‌کنیم اما اینکه چه نتایجی به دست بیاید را نمی‌دانم چون علاوه بر آمادگی تیم، به عوامل دیگری هم بستگی دارد.