اعزام تیم ملی مردان به کمپ تمرینی اشلاگر و سفرملی‌پوشان مجارستان به تهران به عنوان حریف تمرینی تیم بانوان برنامه‌های اردویی فدراسیون تنیس روی میز برای ملی‌پوشان بود اما اجرای این دو برنامه منوط به قطعی شدن حضور این رشته در بازی‌های آسیایی است که آنهم با تصمیم کمیته ملی المپیک مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش محمد زارع‌پور، رئیس فدراسیون تنیس روی میز طی گفتگو با مهر برنامه‌های اردویی این فدراسیون برای تیم‌های ملی مردان و زنان را تشریح کرد. بر این اساس قرار بود  تیم ملی مردان با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان همراه با افشین نوروزی و پوریان عمرانی به کمپ تمرینی اشلاگر اعزام شوند و بین یک ماه تا 45 روز تمرینات‌شان را به صورت مستمر زیر نظر مربیان این کمپ پیگیری کنند.

همچنین تمرین با حریفان تمرینی از یکی از کشورهای اروپایی و به احتمال خیلی زیاد مجارستان، برنامه در نظر گرفته شده برای بخش بانوان بود. بر این اساس قرار بود حداقل 3 بازیکن از تیم ملی مجارستان به ایران بیایند تا به عنوان حریف تمرینی در کنار بازیکنان ایران قرار بگیرند.

این دو برنامه فدراسیون تنیس روی میز برای تیم‌های ملی مردان قرار بود پس از ماه رمضان و در راستای آماده‎سازی حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی انجام شود این در حالی است که هنوز وضعیت این رشته برای اعزام به این بازی‌ها مشخص نشده و همین مسئله اجرای این دو برنامه را هم درهاله‌ای از ابهام قرار داده است.

البته رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اطمینان خاطر از قرار گرفتن این رشته در فهرست رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی صحبت می‌کند اما آنچه مسلم است این اتفاق هنوز نیفتاده است و مسئولان کمیته ملی المپیک همچنان در مورد رشته‌‎های گروه سوم که تنیس روی میز هم یکی از آنهاست در حال بررسی برای نتیجه گیری نهایی هستند. فقط اینکه آنها تاکید کرده‌اند تامین منابع مالی شرط اصلی برای اعزام رشته‌های این گروه است آنهم به صورت حداقلی.

در هر صورت اعزام به کمپ اشلاگر و سفر مجارستانی‌ها به ایران در راستای حضور در بازی‌های آسیایی برای پینگ‌پنگ‌بازان برنامه ریزی شده است. مذاکرات لازم در راستای اجرای این دو برنامه هم انجام شده  اما گفته می‌شود اجرایی شدن نهایی آنها منوط به آسیایی شدن پینگ‌پنگ‌بازان است که آنهم با تصمیم مسئولان کمیته ملی المپیک مشخص خواهد شد. اینطور گفته می شود که اگر تنیس روی میز در فهرست رشته‌های اعزامی به اینچئون قرار بگیرد، اعزام به اتریش و سفر مجارستانی‌ها به ایران طبق برنامه انجام می‌شود اما اگر مسئولان کمیته ملی المپیک تصمیم دیگری بگیرند، اجرای این دو برنامه هم منتفی خواهد شد. 

به گزارش مهر، 24 مردادماه آخرین فرصت کمیته ملی المپیک برای اعلام رشته‌ها و ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی 2014 به مسئولان برگزار کننده این بازی‌هاست. در همین راستا از فدراسیون‌ها خواسته شده حداکثر تا 15 مردادماه فهرست نفرات اعزامی خود را اعلام کنند. با این اوصاف به نظر می‌رسد تا این زمان تکلیف تنیس روی میز برای حضور در بازی‌های آسیایی مشخص شود.