یکی از دوازده کاندیدای فدراسیون قایقرانی که ریاست کمیته روئینگ این فدراسیون را هم در کارنامه دارد با اشاره به مجمع انتخاباتی روز یکشنبه گفت: قایقرانی طی سال‌های گذشته فدراسیون موفقی بوده و حالا خیلی‌ها دوست دارند در این فدراسیون مدیریت کنند اما به جز گزینه‌های مدیر قبلی (احمد دنیا مالی) دیگر کاندیداها شانسی برای رای آوردن ندارند.

عمران پورعسگرپرست در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مقطع زمانی که فدراسیون قایقرانی توسط احمد دنیامالی مدیریت می‌شد، اظهار داشت: در آن مقطع زمانی به گفته خیلی‌ها قایقرانی زیر و رو شد و به جهت امکانات، پشتیبانی‌های لازم، کسب مدال‌های مختلف و ورود به المپیک روند خوبی پیدا کرد که تا پیش از آن شاهد آنها نبودیم.

وی ادامه داد: بنابراین عاقلانه این است که آنها که دل‌شان برای قایقرانی می‌سوزد و علاقه‌مند واقعی به این رشته هستند در مجمع انتخاباتی فدراسیون به یکی از گزینه‌های احمد دنیا مالی رای دهند تا این رشته همچنان از حمایت‌های این مدیر موفق به نوعی برخوردار بوده و مدیر جدید هم بتواند راه او را ادامه دهد. در غیر این صورت فکر می‌کنم قایقرانی با افت شدیدی مواجه شده و متحمل لطمه شود.

این کاندیدای فدراسیون قایقرانی که خود یکی از گزینه‌های احمد دنیامالی، رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی در مجمع انتخاباتی است، تصریح کرد: به نظر می‌‎رسد به جز گزینه‌‎های احمد دنیامالی سایر کاندیداها شانسی برای رای آوردن نداشته باشند. تا آنجا که من می‌دانم تعداد این افراد 4 نفر است که 3 نفرشان در زمان مدیریت دنیامالی در فدراسیون قایقرانی مسئولیت داشتند و یک نفر دیگر هم جزو کسانی است که تجربه نایب رئیسی فدراسیون را دارد.

پورعسگرپرست تاکید کرد: البته شاید سایر کاندیداها هم خیلی دور از قایقرانی و اطلاعات آن و به طور کلی دور از ورزش نباشند اما گزینه‌های رئیس پیشین فدراسیون به جهت حضوری که در زمان مدیریت وی در فدراسیون داشته‌اند، آشناتر و نزدیک‌تر به خیلی از مسائل هستند و در صورت رای آوردن خیلی بهتر و بیشتر و سریعتر می‌توانند راه گذشته فدراسیون را دنبال کنند. به نظرم با این شرایط و به جز گزینه‌های احمد دنیامالی، سایر کاندیداها در مجمع حاضر می‌شوند تا فقط به نوعی شانس خود را امتحان کنند.

رئیس پیشین کمیته روئینگ فدراسیون قایقرانی با اشاره به اینکه گفته می‌شود برخی از کاندیداهای مجمع انتخاباتی این فدراسیون گزینه وزارت ورزش هستند، یادآور شد: گزینه وزارت بودن مشکلی را برطرف نمی‌کند و ملاک رای آوردن هم نیست. اعضای مجمع که رای دهنده به کاندیداها هستند، تعیین کننده خواهند بود و این اعضا با در نظر گرفتن کارآیی پیشین کاندیداها یا شناختی که از آنها دارند رای می‌دهند.

وی با اشاره به حضور وحید مرادی (رئیس پیشین فدراسیون شنا) در جمع کاندیداهای فدراسیون قایقرانی گفت: وی پیشینه‌ای در قایقرانی ندارد و سابقه‌اش هم در فدراسیون شنا برای همه مشخص است. فکر می‌کنم او هم کاندیدا شده تا شانس خود را به نوعی امتحان کند. به هر حال قایقرانی طی سال‌های گذشته فدراسیون موفقی بوده و حالا خیلی‌ها دوست دارند در این فدراسیون مدیریت کنند اما مهم این است که عاقلانه فکر کنند. باید این موضوع را در نظر بگیرند که در سابقه مدیریتی و کاری‌شان نشانه‌ای از موفقیت دارند یا نه. اگر ندارند آمدن‌شان فقط وقت تلف کردن است.

این کاندیدای فدراسیون قایقرانی با ابراز امیدواری از اینکه مجمع انتخاباتی یکشنبه طبق برنامه در موعد مقرر خود برقرار شود، تاکید کرد: مجمع انتخاباتی قایقرانی یکبار لغو شد در حالیکه آن زمان چهار ماه به بازی‌های آسیایی باقی مانده بود اما الان فقط دو ماه فرصت تا این بازی‌ها داریم. امیدوارم مجمع یکشنبه آینده بدون مشکل برگزار شود تا طی همین فاصله دو ماهه که خیلی زیاد هم نیست وضعیت ورزشکاران به نوعی مشخص شود، به هر حال هر زمان بتوان جلوی ضرر را گرفت منفعت است.

به گزارش مهر، مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی ساعت 10 یکشنبه (12 مردادماه) در محل آکادمی ملی المپیک و به ریاست حمید سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

این مجمع در حالی برگزار می‌شود که 23 بهمن ماه سال گذشته، احمد دنیا مالی در مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی با کسب بیشترین رای به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد اما حضور همزمان در شورای شهر در نهایت منجر به استعفای وی شد. به دنبال این استعفا و نام‌نویسی دوباره از کاندیداهای فدراسیون قایقرانی، 7 خردادماه به عنوان زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون تعیین شد اما در فاصله دو روز مانده به این مجمع، برگزاری آن به دلایل نامعلوم لغو شد. در نهایت 12 مردادماه برای برگزاری مجمع ا نتخاباتی فدراسیون قایقرانی از سوی وزارت ورزش و جوانان انتخاب و اعلام شد.