محمودآباد - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، این استان را نگین گردشگری کشور دانست و گفت: مردم بدون هیچ تبلیغی به این سرزمین زیبا می آیند و تلاش کنیم تا آنها در آرامش و آسایش میهمان ما باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یونسی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از طرح های ساماندهی دریا در محمودآباد، با بیان اینکه هیئت دولت سازوکار اداره دریا را مشخص و بودجه ای را برای آن تصویب کرد افزود 26 میلیارد تومان بودجه استانهای ساحلی در هیئت دولت تصویب شد که 18 میلیارد برای مازندران ،2 میلیارد تومان برای گلستان و 6 میلیارد تومان برای گیلان تصویب شد که منتظر تخصیص آن هستیم.

وی تصریح کرد پس از اختصاص این بودجه با فرمانداران جلسه ای گذاشته تا به بهترین شیوه هزینه شود.

یونسی با قدردانی از زحمات تمام دست اندرکاران طرحهای ساماندهی دریا گفت: آنچه پیش رو داریم حاصل زحمات شماست موقعیت فعلی که درآن قرار داریم هر چند نسبت به سال گذشته بهتر است ولی رضایت بخش نیست.

وی با عذر خواهی از خانواده ای داغدار که عزیزان خود را در دریا از دست دادند گفت: باید بیشتر تلاش کنیم تا این اتفاقات ناگوار پیش نیاید و باید آسیب شناسی کرده و ضعفها را بپوشانیم.

وی با بیان اینکه فرمانداران متولی اصلی ساماندهی سواحل دریا در شهرستان های خود هستند گفت: از امروز بیشتر وقت بگذارید و دریا باید اولویت اول ما باشد و همه افراد متولی کار تحت نظارت فرمانداران کار می کنند.

معاون سیاسی مازندران خواستار ماندگاری بیشتر گردشگران شد و عنوان داشت: میلیونها گردشگر به استان ما می آیند و باید برنامه ریزی کنیم تا به اقتصاد استان و شهرستان کمک شود.

وی افزود: باید با ایجاد بازارچه ها و نمایشگاهها و غیره چرخه مالی بهتری توسط گردشگران ایجاد شود تا بخشی از معیشت مردم ما در شهر های ساحلی وضعیت بهتری گیرد.

یونسی در پایان خواستار تنوع بهره برداری از سواحل شد و افزود: استفاده از دریا فقط شنا نباشد، تنوع بخشی بهره برداری از ساحل باید در دستور کار ما باشد.