بندرعباس - خبرگزاری مهر: عید فطر فرصتی برای بازگشت به فطرت پاک انسانی و روزی است که مومنان روزه دار شیرینی اعمال نیک خود را حس می کنند اما این حس خوب زمانی دو چندان می شود که عادات خوب ماه رمضان همچنان در زندگی ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه رمضان دیگری سپری شد و عید سعید فطر رسید. عیدی که روز جشن مومنانی است که در ماه رمضان خالصانه تمرین بندگی کردند و امروز پروردگار آنان را پاداش اعطا می کند.

ماه رمضان، ماه تمرین خوبی ها بود، ماهی که در آن کمتر به گناه فکر کردیم و عادات خوبی در جامعه رواج داشت. در این ماه بیشتر به کارهایمان فکر کردیم، بیشتر به یاد خدا بودیم و به دستوراتش عمل کردیم، بیشتر به فکر همنوع خود بودیم و عاشقانه به کمک افرادی رفتیم که سختی روزگار را حس می کردند.

در این ماه یادمان آمد که قرآن دستور زندگی است و باید بیشتر به کلام الهی توجه داشته باشیم، یادمان آمد دروغ نگوییم و حسادت را کنار گذاشتیم، یادمان آمد قدر نعمتهای الهی را بیشتر بدانیم و آنگونه زندگی کنیم که پروردگار می پسندد.

در این ماه قرآن بر سر گرفتیم، تا نشان دهیم خداوند حرف اول و آخر را می زند، در شبهای قدر، تقدیرمان را رقم زدیم و خالصانه از خداوند خواستیم کوتاهی های ما را ببخشد.

در رمضان علی را یاد کردیم تا بدانیم اسوه جوانمردی و شجاعت کیست، تا بفهمیم احساس مسئولیت را و بدانیم که چگونه خدمت کنیم به خلق خدا و بدانیم که چطور در مقابل بیت المال حساس باشیم.

رمضان در میلاد حسن به ما کرامت و بخشش آموخت و در وفات خدیجه فداکاری در راه دین کامل را.

سحرگاهان به نماز ایستادیم و العفو گویان از باری تعالی خواستیم تا دوری از عذاب و رحمت را نصیب ما گرداند. هنگام افطار خواسته ما مورد قبول واقع شدن کارهای نیکمان از سوی پروردگار بود.

در این ماه مساجد را پر کردیم و جلوه ای از اتحاد امت اسلام را در نمازهای جماعتمان نشان دادیم و به دنیا گفتیم که در کنار هم خواهیم بود تا چشمانمان به نور منجی روشن شود.

در جمعه آخر علیه شیاطین روزگار فریاد زدیم، علیه سفاکانی که تنها منطق زور و گلوله را می فهمند. فریاد زدیم تا بدانند هیچ گاه از عشق الهی کوتاه نخواهیم آمد و روزی نماز را در محل به معراج رفتن آخرین پیامبر اقامه خواهیم کرد.

عید فطر نماد وحدت و یکپارچگی مسلمانان

حجت‌الاسلام محمد مریدی قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان در توصیف عید فطر می گوید: عید فطر، فرصتی برای بازگشت به فطرت پاک انسانی است.

وی با بیان اینکه عید فطر جشن بزرگ بندگی است تصریح کرد: انسان در ماه مبارک رمضان با واجباتی که مختص به این ماه است خود را به خدا نزدیک‌تر کرده و زمینه را برای رسیدن به کمال مهیا کرده است.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه باید قدر ثواب یک ماه روزه‌داری خود را بدانیم تشریح کرد: تمام خصوصیات خوبی که در این ماه به آن عمل کردیم باید بعد از رمضان هم تداوم پیدا کند.

وی همچنین با بیان اینکه عید سعید فطر فرصتی مغتنم برای صله رحم و دید و بازدید است افزود: در این عید باید کینه و کدورت‌ها از میان برداشته شود و به زندگی از دید مصبت نگاه کرد.

حجت‌الاسلام مریدی با بیان اینکه عید فطر یکی از مشترکات بین مذاهب اسلامی است اظهار کرد: عید فطر می‌تواند نماد وحدت و یکپارچگی مسلمانان باشد و روحانیون و خطیبان مساجد شیعه و اهل‌سنت باید از تمام ظرفیت‌های این عید برای تقریب و نزدیکی قلوب مسلمین به هم استفاده ببرند.

وی همچنین با اشاره به مسئله فلسطین و حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به نواز غزه اظهار کرد: جهان اسلام در حالی عید فطر را جشن می‌گیرد که مسلمانان غزه سوگوار عزیزانشان هستند.

 عيد فطر روز رحمت الهي است

همچنین استاندار هرمزگان در این خصوص گفت: عيد فطر روز رحمت الهي براي مسلمانان و مومنان روزه دار است.

جاسم جادري با تبريك فرارسيدن عيد سعيد فطر، عنوان كرد: عيد سعيد فطر يكي از بزرگترين اعياد اسلامي است كه مسلمانان سراسر دنيا پس از يك ماه روزه داري و عبادت آن را جشن مي گيرند.

وي ادامه داد: عيد فطر روزي است كه مردم مسلمان پاداش يك ماه روزداري و عبادت خود به درگاه الهي را از خداوند متعال دريافت كرده و در واقع در اين روز مومنان شيريني اعمال نيك خويش را احساس مي كنند.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه عيد سعيد فطر روز رحمت الهي براي مسلمانان و مومنان روزه دار است، افزود: خداوند متعال در اين روز، مومنان روزه دار را مورد عفو و رحمت قرار مي دهد كه بايد با پيروي از اين آموزه، فرهنگ بخشش و نيكوكاري را در جامعه ترويج كنيم.

جادري تصريح كرد: در ايام ماه مبارك رمضان عادات و اعمال بسيار خوبي در زندگي انسان جاري مي شود و به خداوند نزديك تر مي شويم كه بايد اين اعمال نيك در طول ساير ايام سال نيز تداوم داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: مشاركت در كارهاي خير و نيك و توجه ويژه به ايتام و نيازمندان از جمله آثار و بركات مهم ماه مبارك رمضان است كه استمرار آن مي تواند بسياري از مشكلات جامعه را حل كند.

استاندار هرمزگان در ادامه با بيان اينكه عيد فطر امسال با حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم غزه همراه شده است، تصريح كرد: مردم مظلوم غزه ماه رمضان امسال را زير بار حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي سپري كردند كه اميدواريم درد و رنج مردم فلسطين پايان يافته و در آزادي و آرامش زندگي كنند.

يادآور شد: فرارسيدن عيد سعيد فطر را به تمامي مردم ايران اسلامي و به خصوص مردم مومن و شريف استان هرمزگان تبريك عرض مي كنم و اميدوارم بتوانيم همچنان در مسير رشد و تعالي گام برداريم.

عادات بسیار نیکویی در ماه رمضان در زندگی ما جاری شد و این روزهای آخر آرزو کردیم که ای کاش تمامی سال رمضان باشد و در نهایت نیز گفتیم "عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت، صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت".

در روز فطر شیرینی کارهای نیکمان را چشیدیم، اما ای کاش تمام این خوبی ها فقط در رمضان باقی نماند و تا رمضان دیگر عمرمان همچنان رمضانی زندگی کنیم.