یک بازیگر با اشاره به حضور بازیگران غیر حرفه‌ای در سریال‌های تلویزیونی از این موضوع انتقاد کرد که بعضی فکر می‌کنند بازیگری یعنی مطرح شدن و این عده جریان ناسالمی را به راه انداخته‌ و تنها به تبلیغ خودشان می‌اندیشند.

کوروش سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور کمرنگ خود در تلویزیون گفت: حضور در کارهای صداوسیما تا حدی بستگی به پیشنهادها دارد البته تولیدات تلویزیون هم کمتر شده است و دست اندرکاران همین تولیدات کم هم در انتخاب بازیگران بیشتر سراغ عده‌ای خاص و قلیل می‌روند.

وی ادامه داد: من مدت کوتاهی در تلویزیون مجری- کارشناس شبکه یک هم بودم اما اجرا مورد علاقه‌ام نبود و حرفه خود یعنی بازیگری و کارگردانی و حتی نویسندگی تئاتر را ترجیح می‌دهم و اجرا را زمینه کاری خود نمی‌دانم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «همسفران» با اشاره به مجموعه‌های تلویزیونی بیان کرد: سریال‌های تلویزیونی بیشتر مناسبتی شده اند و انتخاب بازیگر در این آثار از روال خاصی پیروی می‌کند. به طور مثال خود من هنوز نفهمیده‌ام که چرا در میان همه سریال‌هایی که بازی کرده ام فقط یکی از آنها مناسبتی بوده است درحالیکه هر بازیگری دوست دارد در چنین موقعیتی حضور داشته باشد چون بازه‌ای است که مخاطب اثر را می‌بیند. با این حال بعضی از بازیگران در اغلب کارهای مناسبتی بازی می‌کنند که این هم به اثر ضربه می‌زند و هم استفاده از بازیگران تکراری مخاطب را پس می‌زند.

سلیمانی با بیان اینکه حضور بازیگران در کارهای گوناگون در بسیاری از موارد با توانایی هنری و تکنیکی آنها ارتباطی ندارد، افزود: بازیگران زیادی در عرصه سینما و تلویزیون هستند که کنار گذاشته شده‌اند و من فکر می‌کنم مساله عمده حضور بازیگرانی است که با رابطه سر کار می‌آیند. خود من هیچ گاه با رابطه سر کاری حضور نداشته‌ام و این سوال را دارم که چرا بعضی از بازیگران در چندین فیلم به طور همزمان بازی می‌کنند و عده زیادی از اعضای خانه سینما هستند که حتی سالی یک بار هم به کاری دعوت نمی‌شوند.

بازیگر مجموعه «سی‌امین روز» با انتقاد از وضعیت فعلی انتخاب بازیگران برای کارهای تصویری اضافه کرد: بازیگران بسیار توانمند ما از سینما و تلویزیون فاصله گرفته‌اند و دیده نمی‌شوند بنابراین حضور در آثار ارتباطی با توانمندی ندارد بلکه با مسایل دیگری ارتباط دارد که ما در کلاس‌هاس استاد سمندریان نیاموخته‌ایم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «نرگس» درباره حق انتخاب کارگردان برای نقش عنوان کرد: مسلما کارگردان خداوندگار اثر خود است اما بحث بر سر این است که بازیگران بر اساس توانایی و تناسب انتخاب نمی‌شوند بلکه بر اساس مناسبات و فضای تبلیغاتی و تهیه‌کننده و بودجه خود بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند و اگر شما نتوانید در این فضا حضور داشته باشید کنار گذاشته‌ می‌شوید.

بازیگر مجموعه «فاکتور هشت» با اشاره به حاشیه‌های پیرامون انتخاب نقش در فیلم و سریال‌ها بیان کرد: در عرصه بازیگری مساله‌ای به نام اهمیت دادن به خود نقش به حاشیه رفته است و همه درگیر این هستند که کدام نقش به چه کسی می‌رسد. من به آنهایی که به شکل حرفه‌ای کار می‌کنند احترام می‌گذارم اما هم اکنون فضا به گونه ایست که اصل هنر و هنرمندانه بودن زیر سوال رفته است.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون با تاکید بر اینکه بازیگری در سینما و تلویزیون نیازمند آسیب شناسی جدی است، اظهار کرد: بعضی از بازیگران از دوستان و همکاران من هستند که در کار بسیار جدیت دارند و من از حضور آنها بسیار خوشحالم اما بعضی هم تصور چندان درستی از بازیگری ندارند و فکر می کنند بازیگری یعنی مطرح شدن و این باعث شده است نسل جدیدی که وارد کار می‌شود نه از تجربه تئاتری برخوردار باشد و نه دانشگاهی باشد بلکه تنها به تبلیغات روی جلد مجلات می‌اندیشد که جریان ناسالمی را هم به راه انداخته است.

سلیمانی با اشاره به آخرین کار خود در تلویزیون در مجموعه «آسمان من» عنوان کرد: فعلا در تلویزیون منتظر پخش این کار هستم و چون پیشنهادهای خوبی نداشته‌ام خود را با تئاتر آماده نگه می‌دارم. یاد گرفته‌ام که از بی‌عدالتی‌های حاکم هیچ گاه خسته نشوم و فکر می‌کنم همچنان باید تلاش کرد.

وی در پایان با آوردن مثالی بیان کرد: به نظرم بازیگری مثل اسب سواری است. توانایی‌ها و تجربه‌ های یک سوار کار با اسبش که نقش است دیده می‌شود که این سوارکار بودن و اسب تا حد زیادی بر عهده خود بازیگر است اما تا زمانیکه پیست سوارکاری و بستر بازی برای او تدارک دیده نشود نمی‌تواند خود را نشان دهد.