خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: فرودگاه خرم آباد به لحاظ داشتن دستگاههای کمک ناوبری از فرودگاههای روز دنیاست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی ایلخانی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از طرح های توسعه ای فرودگاه خرم آباد علت سفر به لرستان را گسترش عملیات پروازی فرودگاه خرم آباد دانست و اظهار داشت: مهمترین پروژه های فرودگاه خرم آباد طرح گسترش ترمینال این فرودگاه و تطویل باند فرودگاه است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم طول باند این فرودگاه را به سه هزار و 600 متر برسانیم تا از این طریق فرودگاه خرم آباد بتواند هواپیماهای پهن پیکر تا سطح ایرباس 600-300 را بپذیرد.

ایلخانی به بهره برداری از دستگاه کمک ناوبری فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت:  این دستگاه دو هفته قبل توسط فلای چک کنترل شد و در چند روز آینده مورد بهره برداری هواپیماهای ورودی و خروجی از فرودگاه خرم آباد قرار خواهد گرفت.

رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور فرودگاه خرم آباد را به لحاظ داشتن دستگاه های کمک ناوبری یکی از فرودگاه های روز کشور و دنیا برشمرد و عنوان کرد: فرودگاه خرم آباد به خاطر داشتن دستگاه های مختلف ناوبری و کمک ناوبری در حد یک فرودگاه رده یک کشور است.

ایلخانی تصریح کرد: در بحث افزایش سطح باند برای پذیرش هواپیماها طرح گسترش 11 هزار متری باند فرودگاه خرم آباد انجام می شود و این فرودگاه می تواند همزمان پنج موقعیت پارک هواپیما را داشته باشد و بدین ترتیب قابلیت یک فرودگاه رده دو را در کشور به دست آورد.

وی با بیان این مطلب که به نظر می رسد تمام زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد پروازها در فرودگاه خرم آباد انجام شده، اضافه کرد: باید مسئولین استان تلاش کنند تعداد پروازها در این فرودگاه افزایش یابد تا از این طریق بتوانیم بهره کافی را از زیرساخت های موجود ببریم.

رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور مشکل اساسی فرودگاه خرم آباد را پایانه مسافری آن دانست و گفت: این پایانه هم اکنون چهار هزار و 200 متر مساحت دارد که با این مساحت گنجایش 250 مسافر را نمی تواند داشته باشد.

ایلخانی در اینباره ادامه داد: در جلسه ای که عصر امروز با استاندار لرستان خواهیم داشت امیدوار هستیم که بتوانیم در اینباره به جمع بندی مناسبی برسیم و ببینیم ترمینال فعلی را می توان تا هزار متر افزایش داد یا لازم است ترمینال دیگری در کنار ترمینال قبلی احداث شود تا از این طریق بتوانیم پروازهای حج را در این فرودگاه انجام دهیم.