همدان – خبرگزاری مهر: ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا با بیان اینکه مسابقات زیر 14 سال آسیا در مسیر پیشرفت فوتبال قرار دارد، گفت: بازیکنان در آینده میتوانند تیم های ملی را بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شمیل کمیل ظهر یک شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: همدان مانند خانه دوم من است و در کنفدراسیون فوتبال آسیا از همدان به نیکی یاد می شود چرا که این استان در طرح آسیا ویژن و رقابت‌های بین المللی موفق بوده است.

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا با بیان اینکه رسانه ها بخش مهمی در جامعه هستند، افزود: رسانه ها نقش مهمی در انتشار رویدادها دارند و اتفافات را بین عموم نشر می دهند.

وی با اشاره به اینکه همدان با داشتن امکانات خوب قابلیت میزبانی از بازی های جوانان و نوجوانان آسیا را دارد، بیان داشت: مسابقات فوتبال زیر 14 سال ‌ آسیا در مسیر پیشرفت فوتبال قرار دارد و بازیکنان آن می توانند آینده تیم های ملی خود را بیمه کنند.

شمیل کمیل با بیان اینکه همیشه تمرکز ویژه‌ای به این بازی‌ها داشته‌ ایم، اضافه کرد: تاثیرپذیری بازیکنان در رده سنی پایه از بقیه سنین بالاتر است و AFC  سعی خود را بر این قرار داده تا این پروسه را به خوبی طی کند.

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان داشت: اگر به عقب برگردیم AFC از سال 2004 تصمیم گرفت تا سال 2012 بازی‌های زیر 14 سال را به صورت فستیوال برگزار کند اما در سال 2013 برخی از اعضای AFC تصمیم گرفتند این بازی‌ها به صورت تورنمنت برگزار شود و دو سال است که بازی‌های فوتبال زیر 14 سال آسیا از فستیوال به قهرمانی تبدیل شده است.

شمیل کمیل با بیان اینکه تفاوت خاصی بین فستیوال و تورنمنت نمی بینم، ابراز داشت: چراکه توسعه فوتبال در این راستا ملاک است.

ناظرویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه گفت: این مسابقات تنها توسط کنفدراسیون آسیا برگزار می شود وهرچند سازمان هایی نیز هستند که فستیوال ها را در قاره اروپا برگزار می کنند و زیر نظر یوفا نیست.

وی اذعان داشت: کنفدراسیون آسیا این آمادگی را دارد تا مسئولیت برگزاری فستیوال ها را به صورت کامل به عهده میزبانان این مسابقات قرار دهد و تا مادامی که این اتفاق رخ دهد کنفدراسیون فوتبال آسیا کشورها را در این راه یاری می دهد.

شمیل کمیل با اشاره به اینکه به تیم های برتر در این دوره هدایای ویژه ای تعلق میگیرد، اظهار داشت: به تیم اول از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا کاپ اهدا می‌شود و به سایر تیم‌های برتر نیز مدال و مدرک معتبر اعطا خواهد شد.

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: همدان توانایی میزبانی از بازی‌های مهم ‌تر در سطح آسیا را دارد و از لحاظ ریز ساخت ها مهیا و دارای استادیوم های خوبی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص میزبانی همدان اگر می خواهید صادق باشم، بیان داشت: تنها مشکل همدان محل اقامت تیم‌ها است چراکه در رده سنی زیر 16 سال 16 تیم حضور دارند و تعداد بازیکنان و عوامل اجرایی نیز بیشتر می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست گفت: در مراسم افتتاحیه فوتبال زیر 14 سال آسیا که روز دوشنبه 13 مردادماه ساعت 21 در آرامگاه باباطاهر همدان برگزار می شود معاون وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال، مسئولان اجرایی AFC و مسئولین استانی حضور دارند.