همدان – خبرگزاری مهر: رشته فوتبال از پرطرفدارترین رشته های ورزشی در بین مردم است که همدان نیز از این غافله دور نمانده و میزبانی مسابقات زیر 14 سال آسیا را به عهده گرفته و در حالي كه امروز دوشنبه ساعت 15 بعدازظهر اولين بازي رقابت‌ها بين ايران و تيمور شرقی آغاز مي‌شود، امشب آرامگاه باباطاهر همدان شاهد برگزاري مراسم افتتاحيه اين مسابقات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال یک ورزش تیمی و از محبوت ترین ورزش ها در جهان است که هواداران بسیاری را به خود اختصاص داده و در هر فصل برای هر یک از تیم های فوتبال هزینه های بسیاری می شود تا هواداران از دیدن بازی ها لذت بیشتری ببرند.

البته باید توجه داشت که بازی فوتبال به چندین سده پیش از میلاد می رسد و فوتبال مدرن امروزی از سال 1866 در مدارس انگلستان شکل گرفت و به تدریج پراکندگی آن دنیا را تحت پوشش قرار داد و با شکل گیری سازمان فیفا در سال 1904 و ایجاد رقابت جام جهانی فوتبال این ورزش گسترده تر شد که مدت زیادی نیز از آخرین بازی جام جهانی 2014 نگذشته است.

باید به این نکته نیز توجه داشت که برگزاری مسابقات جام جهانی، بازی های المپیک، جام کنفدراسیون ها، جام باشگاه های جهان، جام ملت های اروپا، لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه های آسیا از جمله رویدادهای ورزش فوتبال است.

در این راستا و با توجه به علاقه عده زیادی از مردم به این ورزش، ایران نیز از این امر مستثنی نیست و فوتبال در آن از جایگاه خاصی برخوردار است بطوریکه بیشتر هواداران مسابقات ورزشی به مسابقات فوتبال اختصاص دارند.

در همین عرصه این روزها همدان و دیار هگمتانه نیز میزبان یکی از رویدادهای ورزشی است به نحوی که مسابقات آسیایی فوتبال زیر 14 سال آسیا از امروز دوشنبه با بازی بین دو تیم ایران و تیمور شرقی در همدان کلید می خورد.

هم اکنون که همدان نیز میزبانی مسابقات فوتبال آسیا و خصوصا یکی از ورزش های پر طرفدار را به عهده دارد می توان از این فرصت برای معرفی این منطقه به جهان استفاده و پتانسیل های خود را به رخ جهانیان بکشد.

اما انچه مسلم است اقداماتی باید توسط مسئولان برای ایجاد شور و نشاط بیشتر در استان انجام شود که مهمترین آن فراهم کردن زیرساخت های ورزشی و گرفتن میزبانی های بزرگ در آن است که همدان نیز از این غافله به دور نمانده است.

مسابقات آسیایی فوتبال زیر 14 سال آسیا تا بیستم مردادماه به میزبانی همدان برگزار می شود

مسابقات آسیایی فوتبال زیر 14 سال آسیا از تا بیستم مردادماه به میزبانی همدان برگزار می شود که می توان این فرصت را غنمیت شمرد و فرهنگ همدان، آداب و سنن، مشاهیر و مکان های تاریخی و معنوی آن را به جهانیان معرفی کرد چراکه امروزه یکی از راه های پیشبرد اقتصاد جذب گردشگران است که از طریق میزبانی مسابقات ورزشی نیز می توان در آن وارد شد.

در همین خصوص معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برگزاری مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا فرصتی مناسب برای همدان است و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

محمدابراهیم الهی تبار با بیان اینکه اگر مسابقات به خوبی برگزار نشود، ارگان خاصی را مقصر نمی دانند، افزود: باید به این مسابقه نگاه فرا ملی و فرا بخشی داشته باشیم.

وی بیان داشت: در راستای برگزاری مسابقات آسیایی فوتبال در همدان باید فضایی با نشاط را برای ورزشکاران، مسئولین و مردم با همکاری دستگاه های مرتبط رقم بزنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در راستای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات آسیایی که به میزبانی همدان برگزار می شود، اضافه کرد: در همین راستا بازدیدی از اماکن مرتبط به عمل آمده است تا اگر نواقص و یا مشکلی بر سر راه بوده حل شود و خوشبختانه اماکن ورزشی آماده و مهیا هستند.

وی اذعان داشت: برای برگزاری مسابقات آسیایی در همدان باید از تمام ظرفیت هایی که داریم بهره بگیریم و کارها را به نحو مطلوبی انجام دهیم و رسانه ها نیز باید در این راستا به خوبی وارد شوند و اخبار را منعکس کنند.

همدان از پتانسیل خوبی برای برگزاری مسابقات ورزشی برخوردار است

الهی تبار اظهار داشت: استان همدان از پتانسیل خوبی برای برگزاری مسابقات ورزشی برخوردار است و فرصت پیش آمده بهترین زمان برای شناساندن همدان به جهان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این خصوص گفت: همدان در تامین زیرساخت های ورزشی در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و سرانه ورشی خود را نیز افزایش داده و فدراسیون های مختلف را به گرفتن میزبانی مسابقات مختلف راضی کرده که این نشان از ظرفیت بالای همدان در برگزاری مسابقات ورزشی است.

سیدعبدی افتخاری افزود: فرصت پیش آمده در همدان و گرفتن میزبانی مسابقات آسیایی از قدم های موثر برای گرفتن میزبانی های بزرگتر است.

وی بیان داشت: یکی از بهترین اقدامات صورت گرفته برای معرفی شهر همدان به دنیا انتخاب محل افتتاحیه این مسابقات است که قرار است افتتاحیه این مسابقات در محل آرامگاه باباطاهر همدانی بعنوان یکی از مشاهیر معروف همدان برگزار شود.

افتخاری اضافه کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته معرفی مکان های دیدنی و تاریخی همدان به افراد میهمان در همدان است که می تواند در راستای جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه همدان از لحاظ زیر ساخت های ورزشی پیشرفت زیادی کرده است و زمین های فوتبال آن برای برگزاری مسابقات آسیایی تاییده کنفدراسیون فوتبال آسیا را گرفته است، عنوان داشت: پیست اسکی تاریک دره همدان نیز تاییده بین المللی دارد و سالن سنگنوردی آن در خاورمیانه حرف اول را می زند.

امکانات سخت افزاری ورزش همدان در کشور بی نظیر است

سرمربی تیم نونهالان ایران نیز در خصوص میزبانی همدان در این مسابقات گفت: امکانات سخت افزاری همدان در کشور بی نظیر است و کمپی مانند کمپ شهید حاجی بابایی مریانج در کشور وجود ندارد که دارای تمامی امکانات همچون سالن وزنه، مهمانسرا و زمین تمرین باشد.

حیدر شریفی افزود: در دو روز گذشته که در استادیوم های مفتح و شهید حاجی بابایی تمرین کرده ایم شرایط این دو ورزشگاه را برای برگزاری مسابقات بسیار مطلوب ارزیابی می کنم و این دو ورزشگاه توانایی مسابقات آسیایی در سطح جوانان و رده امید را دارا هستند.

وی بیان داشت: برای برگزاری مطلوب مسابقات امکانات فوق العاده‌ای فراهم شده و امیدواریم مردم همدان نیز از این مسابقات استقبال کنند.

شریفی اضافه کرد: این اردو برای ما مفید بود زیرا شرایط مسابقه و زمین چمن برای بازیکنان شبیه سازی شد و با برگزاری دو دیدار دوستانه تیم به شرایط مسابقه رسید.

گفتنی است مسابقات زیر 14 سال آسیا از امروز تا 20 مردادماه به میزبانی همدان با حضور تیم های ایران، کره شمالی، عراق، کره جنوبی، عربستان، تاجیکستان، تایلند و تیمور شرقی در دو گروه در شهر همدان برگزار و  اولین بازی نیز امروز دوشنبه سیزدهم مردادماه انجام می شود.

در همین راستا اگر بخواهیم برگزاری مسابقات مختلف را در کشورهای دنیا رصد کنیم می بینیم که برگزاری مسابقات بهترین فرصت برای معرفی کشورها به سایر کشورهای جهان است و از این امر می توان در راستای معرفی کشور خود استفاده کرد.

در واقع بازیکنانی که برای انجام مسابقات به مناطق مختلف سفر می کنند سفیرانی هستند که می توان از آنان برای انتقال مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره استفاده کرد.