وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت توسعه همکاری های دوباره ایران و مرکز تحقیقات بین المللی مناطق خشک (ایکاردا) در خصوص افزایش عملکرد حبوبات مانند گندم، جو و نخود تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری های دوباره بین ایران و ایکاردا ابراز امیدواری کرد که این سفر باعث شروع سرفصل جدیدی در فعالیت های ایران و ایکاردا شود و گفت: با توجه به وضعیت اقلیم و خشکسالی ها به همکاری های ایران و ایکاردا نیاز جدی داریم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: متاسفانه آنچه از قراردادها و تفاهم نامه های دوره های گذشته بوده عملی نشده و امیدواریم در این سفر و در دوره جدید، قراردادها بین دو کشور به شکل جدی و موثر پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: با همت مسئولان ایکاردا و همکاران آنها دور جدیدی از همکاری ها را تعریف کنیم چرا که کشور ما به شدت از کشاورزی سنتی رنج می برد و می دانیم که موسسه تحقیقاتی ایکاردا می تواند در این مهم موثر باشد.

حجتی ادامه داد: با وجود اینکه بخش وسیعی از اراضی کشور زیرکشت محصولاتی مانند جو و گندم و دیگر حبوبات دیم قرار دارد، انتظار ما این است که این مهم از ماموریت های اصلی ایکاردا در این زمینه باشد، همانطور که اشاره کردم نتوانستم در گذشته بهره ای جدی در مورد همکاری های متعدد بین ایران و ایکاردا داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همکاری های ایران و ایکاردا از سال 1977 شروع شد اما بدشانسی های زیادی در این زمینه پیش آمد و آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که بتوانیم افزایش محصولات زراعی را در اراضی دیم توسعه دهیم که این مهم ناشی از همکاری های موثر و جدی ایکاردا خواهد بود.

وی تاکید کرد: با وجود همه محدودیت‌ ها و خشکسالی‌ ها، امسال 7 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می شود.