یاسوج – خبرگزاری مهر: مدیرعامل جدید شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد طی مراسمی در یاسوج معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بعدازظهر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل جدید و قدیم شرکت پشتیبانی امور دام که با حضور مصطفی یاسایی، مدیرعامل کشوری این شرکت برگزار شد بر لزوم حمایت از تولدکنندگان تاکید کرد.

جعفر گوهرگانی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام رسالت‌های مهمی چون تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی را در دام و آبزیان به عهده دارد که اساس و پایه تولید بوده و موفقیت در امر تولید به توفیق در انجام این رسالت مهم بستگی دارد.

وی با بیان اینکه نقش شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌های کم برخورداری چون کهگیلویه و بویراحمد پر رنگ‌تر است، گفت: امید است به برکت سفر آقای پاسایی که همواره برای مجموعه وزارت جهاد کشاورزی منشا خیر و برکت هستند، و حمایت‌های وی بتوانیم گام‌های موثری در تولید محصولات استراتژیک به ویژه در حوزه دام و آبزیان برداریم.

گوهرگانی تصریح کرد: انتظار ما این است که شرکت پشتیبانی دام در کشور دست ما را بگیرد تا مجموعه تلاش‌هایی که در این استان با بنیه ضعیف و کمبود زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد، به بار بنشینند و حمایت‌های در خور شأنی از تولیدکنندگان به عمل آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تولیدکنندگان این استان علی‌رغم بی‌مهری‌ها و حتی اجحاف‌ها و ضعف‌های احتمالی مدیریتی ولی عرصه و سنگر تولید را رها نکردند و اکنون شایسته حمایت هستند.

وی تامین و توزیع کافی و به موقع نهاده‌ها را مهم‌ترین حمایت این شرکت از تولیدکنندگان دانست و تاکید کرد: از مدیرعامل جدید شرکت پشتیبانی امور دام می‌خواهم که در این مسیر گام بردارد و از همه ظرفیت‌ها به ویژه جذب حمایت‌ها و کمک‌های کشوری بهره گیرد.

مرگ بر آمریکای واقعی استقلال کشور در مواد غذایی است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: استحکام و مقاومت یک کشور به زیرساخت‌های صنعتی، فنی، علمی و تولید بستگی دارد و همه ما باید تلاش کنیم در این زمینه کوثر واقع شویم.

حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی افزود: در میان همه زیرساخت‌های ضروری برای استحکام یک کشور، نیازهای حیاتی چون مواد غذایی از اهمیت دوچندانی برخوردار است که لازم است به چنین عوامل حیاتی توجه جدی داشته باشیم.

وی، در اولویت قرار دادن عوامل حیاتی در زندگی اداری را مهم توصیف کرد و بیان داشت: امروزدیوارهای آهنی دیگر متضمن استقلال و استحکام و امنیت یک کشور نیست بلکه عوامل حیاتی چون تامین دام و گوشت و دیگر مواد غذایی است که برای یک ملت، امنیت و استقلال می‌آورد.

توکلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع ذبح شرعی اشاره کرد و گفت: ما موظف به تامین گوشت حلال و کاملا بهداشتی برای مردم خود هستیم ولی افتخار اصلی این است که این گوشت از بیرون کشور وارد نشود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تجربه‌اش در نظارت شرعی بر ذبح دام‌ در کشورهای خارجی، تاکید کرد: به هیچ عنوان به این موضوع افتخار نکردم که در یک مملکت غریبه ناظر ذبح شرعی هستم بلکه ایده‌آل این است که به لحاظ تامین گوشت نیازی به واردات نداشته باشیم.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان زیبنده مملکت اسلامی نیست که با وجود این همه ظرفیت بخواهد گوشت مورد نیاز خود را از برزیل و استرالیا تامین کند.

توکلی تاکید کرد: اگر روزی به استقلال وخودکفایی کامل رسیدیم آن روز مرگ واقعی آمریکا و دشمنان این نظام خواهد بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح مفهوم نه شعار نه شرقی نه غربی تصریح کرد: این شعار به معنی عدم وابستگی به کشورهای شرقی و غربی در نیازهای کشورمان هستیم که امید است همه ظرفیت‌ها درا ین زمینه به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از زحمات آقای صدرالله حسین‌پور مدیرعامل سایق این شرکت قدردانی و علی لاهوتی به عنوان مدیر جدید شرکت پشتیبانی دام استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.