بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل حمل و نقل پايانه هاي خراسان شمالي از افزایش دوربین های نظارتي و ثبت تخلف در محورهاي خراسان شمالي خبرداد.

سعيد سبحاني در گفتگو با مهر افزود: با نصب سه دوربين نظارتي جديد در محورهاي خراسان شمالي، تعداد دوربين هاي نظارتي به 20 دوربين رسيد.

وي اظهار داشت: طي ماه آينده نيز يك دستگاه دوربين نظارتي و ثبت تخلف در يكي ديگر از محورهاي استان نصب خواهد شد.

سبحاني اظهار داشت: افزايش تعداد دوربين ها و دستگاه هاي تردد شمار جاده ای يكي از اصلي ترين ابزار جهت آگاهي از وضعيت ترافيكي راهها محسوب می شود.

وي شناسايي محورهاي پرتردد، ثبت تخلفات سرعت، سبقت، فاصله غير مجاز و... را از مواردي دانست كه با استفاده از اين دوربين ها مي توان كنترل كرد.

اين مسئول در اداره كل پايانه هاي استان با اشاره به اينكه اين تعداد دوربين در محورهاي برون شهري و نقاط پرحادثه خيز استان نصب شده است عنوان كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده سعي بر اين است تا تمامي محورهاي استان به دوربين هاي نظارتي و ثبت تخلف مجهز شوند.

سبحاني با اشاره به نصب دوربين های نظارتي جدید در محورهاي استان طي سال جاري افزود: اين دوربين ها در محورهاي بجنورد به اسفراین، سه‌ راهی چمن بید و انتهاي حوزه اسفراين به سبزوار نصب شده است.

وي هدف از نصب دوربين ها را بررسي وضعيت تردد جاده اي، شناسايي وسايل نقليه خطر آفرين و كنترل ترافيك جاده اي به منطور افزايش امنيت جاده اي عنوان كرد.

سبحاني همچنین نصب دوربين ها را در شناسايي حوادث و امدادرساني سريع با شناسايي موقعيت وقوع حادثه موثر دانست.

به گفته اين مسئول تصاوير دوربين هاي نظارتي و ثبت تخلف در مركز مديريت راه هاي اداره كل حمل و نقل پايانه هاي استان به صورت مانيتورينگ قابل مشاهده است.

برچسب‌ها