قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: احداث و تجهیز موزه باستان شناسی در بوئین زهرا، سرنوشت این منطقه را دگرگون می‌سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران بوئین زهرا صبح پنجشنبه با محمد علی حضرتی مشاور فرهنگی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دیدار و گفتگو کردند.

محمدعلی حضرتی در این دیدار اظهارداشت: باید مدیران شهری و مردم منطقه بوئین زهرا همت کنند و با ساختن و تجهیز"موزه باستان شناسی بوئین زهرا"افزون بر عینیت بخشیدن به تاریخ و تمدن نه هزار ساله دشت قزوین، این منطقه را به مقصدی برای گردشگران مبدل سازند.

وی افزود: این رویکرد باعث شکوفایی و بالندگی این شهرستان شده و فرصت های بسیاری را برای سرمایه گذاری و اشتغال آفرینی ایجاد می‌کند.

مشاور فرهنگی استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به آثار باستانی و تاریخی بوئین زهرا، چشم اندازهای زیبای طبیعی، گونه های مختلف جانوری و صنایع دستی بومی این شهرستان گفت: در دولت تدبیر و امید، یکی از راهبردهای توسعه پایدار گردشگری، معرفی مقصدهای جدید برای گردشگران داخلی و خارجی است و باید از این فرصت برای زدودن غبار غفلت سالیان از آئینه تاریخ و طبیعت ایران بهره ببریم و سرنوشت این ناحیه را دگرگون کنیم.

وی از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری برای گردآوری آثار مکشوفه دشت قزوین در کاوش‌های علمی باستان شناسی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با همت بلندی که در مردم کوشای این منطقه و مدیران شایسته آن سراغ داریم این پروژه به زودی آغاز و انجام پذیرد.

حضرتی در پایان یادآورشد: دشت قزوین بهشت باستان شناسی ایران است و باید از ظرفیت های ارزشمند این منطقه برای توسعه پایدار قزوین و رونق صنعت جهانگردی ، بهره برداری بهینه شود.