مشهد – خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: در حال حاضر جنگ غزه فروکش کرده و به کوری چشم صهیونیست ها غزه‌ای بهتر از همیشه می سازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مکارم شیرازی پنچشنبه شب در جمع نمازگزاران حرم رضوی اظهار کرد: هرگز نباید خاطرات جنگ غزه فراموش شود زیرا حوادث این جنگ الگویی برای نسل‌‌های آینده است.

وی ادامه داد: 8 هزار مجروح آمار کمی نیست بنابراین همه کشورها وظیفه دارند که مجروحان جنگ غزه را مداوا و به کشورهای خود منتقل کنند و ضرورت دارد تا ویرانی‌ها از بین برود و به کوری چشم صهیونیست ها غزه‌ای بهتر از همیشه بسازیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اعلام اینکه باید به آیندگان بفهمانیم رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آنها چه کسانی هستند، افزود: امروز مردم غزه تنها نیستند و  باید کاری کنیم تا خاطرات جنگ غزه برای همیشه زنده بماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بالاترین اوج اطاعت این است که آدمی در تمام دستورات الهی در برابر پروردگار تسلیم باشد، گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایند اوج اطاعت خدا تسلیم در مقابل همه احکام است و در حال حاضر برخی افراد می‌گویند احکام باید عرفی شود و هر چه مصلحت آن را می‌دانیم انجام شود، حال آنکه تمام علم بشر در برابر علم خدا یک قطره بیش نیست و کسانی که معتقدند احکام باید عرفی شود به دنبال زیر سوال بردن اسلام هستند.

وی بیان کرد: مصلحت ما در دست خداست و در این زمینه نباید شک و تردیدی در احکام خداوند داشته باشیم و ما بدون هیچ شک و تردیدی در برابرحکم خداوند تسلیم هستیم اما زبان و اعمال انسان نیز باید اصلاح شود، دروغ نگوییم و شایعه‌سازی نکنیم، وعده دروغ ندهیم تا با اصلاح زبان جامعه نیز اصلاح شود.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: وعده های دروغ در ماجرای غزه دیده می شود طوری که اعلامیه حقوق بشر و حمایت از مظلومان و دفاع از محرومان چاپ می شود اما در مورد مسئله غزه همه چیز دروغ جلوه داده می شود و یا شاهدیم که در زمان انتخابات قول‌ها و وعده‌های زیادی داد شده اما بعد از انتخابات خیلی از آن وعده ها عملی نمی شود بنابراین نباید وعده دروغ بدهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر جنگ غزه فروکش کرده و به کوری چشم اسرائیل غزه‌ای بهتر از همیشه می سازیم و در این مسیر هرگز نباید خاطرات جنگ غزه فراموش شود زیرا حوادث این جنگ الگویی برای نسل‌‌های آینده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه حج نیز کنگره‌ای اسلامی  بوده که در اطراف خانه خدا تشکیل می‌شود، اظهار کرد: حج پشت دشمنان خدا را به لرزه درمی‌آورد و از سویی دیگر زیارت امام رضا(ع) نیز توبه از گناهان است.