رئیس جهاد دانشگاهی در سی و چهارمین سالگرد جهاد دانشگاهی از تجاری سازی طرح های دانش بنیان جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: بر این اساس تفاهم نامه ای میان جهاددانشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمیدرضا طیبی، در مراسم سی و چهارمین سالروز جهاد دانشگاهی که  در محل پژوهشگاه رویان برگزار شد، گفت: در دور دید از فعالیت های جهاددانشگاهی طبق گذشته نیازهای کشور در چهار حوزه فرهنگی، پژوهش و فناوری، آموزشی و اشتغال‌ آفرینی مورد شناسایی قرار می‌دهیم و پس از کسب توانمندی‌های لازم آن را به جامعه ارائه می‌کنیم.

طیبی با بیان اینکه در جهت اجرای برنامه‌ها بر اساس افق 1404 برنامه پنجم جهاد دانشگاهی نیاز مند اعتبارات لازم هستیم اظهار داشت: در جهت جذب منابع لازم برای اجرای برنامه‌های جهاد سعی شده است با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف وارد مذاکره شویم تا برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

وی گفت: بر مبنای ارایه برنامه های خود در حوزه فناوری به دولت مشخص کرده ایم که جهاددانشگاهی چگونه می‌تواند به کشور در دستیابی به اهداف موجود کمک کند.

به گزارش مهر، در سی و چهارمین سالگرد جهاد دانشگاهی سه تفاهم نامه همکاری با موضوعات "بومی‌سازی تولید مته‌های حفاری دندانه‌ای"، "طراحی و ساخت سیستم‌های نمک‌زدایی نفت خام" و " تجاری سازی طرح‌های دانش بنیان جهاد دانشگاهی" میان دو نهاد جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رسید.