معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در صورتی که بازاری برای تولید محصولات دانش بنیان وجود داشته باشد تمامی مراحل طراحی تا تجاری سازی یک محصول دانش بنیان را برعهده می‌گیریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سورنا ستاری در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در پژوهشگاه رویان  اظهار داشت: جهاددانشگاهی ایده خوبی در امر پژوهش بوده است و به عنوان یک نهاد موفق برای تبدیل دانش به ثروت فعال بوده است چرا که در سال‌های گذشته در ایران روش‌های غلطی در زمینه پژوهش داشته ایم .

ستاری با بیان اینکه  با تزریق منابع مستقیم به دانشگاه‌ها نمی‌توانیم به فناوری برسیم اظهار داشت: باید نهادهای واسط وجود داشته باشند که جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد واسط موفق در حوزه تبدیل علم به ثروت حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید ارزش افزوده را در زندگی خود ، با منشاء اقتصاد دانش بنیان و نه در قالب مقاله ISI را حس کنند خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک پتنت در حوزه فناوری و ارزش افزوده قابلیت زیادی دارد، ما باید بحث مرز دانش را از تجاری سازی جدا کنیم و با وجود آزمایشگاههایی در کشور و دانشگاهها، خروجی ارزش افزوده ندارند بلکه محققان به دنبال مقاله ISI هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با توضیح اینکه کشور در امر پژوهش زیاد خرج می‌کند ولی درست خرج نمی‌کند گفت: ما در حوزه‌هایی که بحث اقتدار ملی مطرح است موفق می‌شویم ولی وقتی بحث تجاری سازی محصولات است باید بتوانیم محصولی بسازیم که شاخص‌های خاص تجاری سازی داشته باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این موضوع که باید انچه مقام معظم رهبری در نظر دارند که تا به حال اتفاق نیفتاده است را محقق کنیم اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صورتی که بازاری برای تولید محصولات دانش بنیان وجود داشته باشد تمامی مراحل طراحی تا تجاری سازی یک محصول دانش بنیان را برعهده می‌گیرد.