سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی ضمن اعلام آمادگی آمریکا برای ارائه کمک های نظامی بیشتر به دولت عراق در صورت نیاز بغداد، از هدف اصلی واشنگتن در حمله به مواضع داعش پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جاش ارنست" شب گذشته با اعلام اینکه آمریکا آماده است تا در صورت نیاز دولت عراق کمک های نظامی بیشتری را به بغداد ارائه بدهد، گفت هدف اصلی از حملات جنگنده های آمریکایی به شمال عراق حفظ جان و امنیت شهروندان ایالات متحده در این کشور عربی است.

بر اساس گفته های سخنگوی کاخ سفید، این حملات در ابتدا برای حفظ امنیت شهروندان آمریکایی و در ادامه جلوگیری از کشتار مردم در سنجار انجام می شود.

حملات جنگنده های آمریکایی به مواضع داعش در شمال عراق از بعد از هر روز گذشته و پس از صدور مجوز این عملیات نظامی از سوی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، آغاز شده است.

اوباما پنجشنبه شب در هنگام صدور مجوز برای حمله هوایی به عراق گفته بود: می توانیم با احتیاط و مسئولیت پذیری طوری عمل کنیم تا جلوی کشتار احتمالی را بگیریم. در نتیجه من اجازه دادم در صورت نیاز برای کمک به نیروهای عراقی که مشغول مبارزه علیه شورشیان بوده و حمایت از غیرنظامیانی که در این کشور گرفتار شده اند ، حملات هدفمندی هوایی انجام شود.

اوباما در این اظهارات برای آنکه خود را حامی حقوق بشر و مدافع مردم بی دفاع عراق نشان دهد گفت : وقتی ما با موقعیتی شبیه این روبرو هستیم، در شرایطی که مردم بیگناه با خشونتی فاجعه بار روبرو هستند، وقتی ما اجازه داریم (اشاره وی به درخواست دولت عراق) و وقتی ما امکان منحصر به فردی برای کمک به جلوگیری از کشتار را داریم، آنگاه بر این عقیده ام که ایالات متحده نمی تواند چشمان خود را ببندد.