بوشهر - خبرگزاری مهر: پایگاه امداد و اورژانس هوایی بوشهر همزمان با 14 استان کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ظهر شنبه در این ائین اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی به منظور بهبود وضعیت استان بوشهر برای مقابله با حوادث طبیعی و دیگر سوانح و همچنین تسریع در امدادرسانی‌ها صورت گرفته است.

شاپور رستمی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد تسریع در رساندن مصدومان حوادث به مراکز درمانی، اضافه کرد: راه‌اندازی اورژانس و امداد هوایی در استان بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که با تلاش‌های صورت گرفته امروز شاهد راه‌اندازی این اورژانس هستیم.

وی با اشاره به اینکه این اورژانس به صورت همزمان با 14 استان دیگر کشور راه‌اندازی شده است، بیان داشت: امدادرسانی به مصدومان در زمان اضطرار یکی از مهمترین مزایای این اورژانس است.

اختصاص 14هکتار زمین برای احداث پایگاه امداد هوایی در بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر با جدیت پیگیری می‌شود و اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم شاهد توسعه بیش از پیش شاخص‌های سلامت در استان باشیم.

وی از تلاش برای ایجاد شرایط مطلوب انتقال مصدومان به مراکز درمانی با استفاده از توان پایگاه‌های امداد زمینی و هوایی موجود در استان خبر داد و گفت: استاندار بوشهر نیز تلاش بسیار زیادی را برای توسعه بخش های تخصصی مورد نیاز استان در بخش بهداشت و درمان را دارند که امیدواریم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

رستمی به برخی از اقدامات صورت گرفته برای ایجاد مراکز درمانی تخصصی در استان برای جلوگیری از مراجعه مردم استان به استان‌های همجوار برای انجام کارهای درمانی اشاره کرد و افزود: در مجاورت بیمارستان شهدای خلیج فارس زمینی به مساحت شش هکتار بدین منظور در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اختصاص 14هکتار زمین برای احداث پایگاه امداد هوایی در بوشهر خبر داد و بیان داشت: جمعیت هلال احمر نیز مکلف شده تا تجهیزات پایگاه‌ها را برای امداد هوایی انجام دهد.