سرمربی تیم فوتبال زیر 14 سال ایران با اشاره به اینکه حضور بزرگان فوتبال در همدان خصوصا مهدی مهدوی‌کیا به اعضای کادرفنی و بازیکنان این تیم روحیه مضاعفی داد، گفت: برای پیروزی بر عراق و رسیدن به فینال برنامه داریم.

حیدر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دیدار تیم فوتبال زیر 14 سال ایران با عراق در مرحله نیمه‌نهایی رقابتهای قهرمانی زیر 14 سال آسیا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: خوشبختانه عراق را به خوبی آنالیز کردیم و در تمرین امروز تاکتیک بردن این تیم را به بازیکنان آموزش می‌‎دهیم. البته آنها هم چند بازیکن بزرگسال دارند اما دنبال بهانه نیستیم.

وی در ادامه افزود: عراق تیمی قدرتمند است که روی ارسال از جناجین برای مهاجم قد بلند خود برنامه‌ریزی می‌کنند. همچنین یک بازیکن تکنیکی در سمت راست و یک بازیگردان مقابل مدافعان دارند که برای مهار همه آنها برنامه‌ای خاص داریم.

سرمربی تیم فوتبال زیر 14 سال ایران در خصوص وضعیت تیم خودش هم اظهار کرد: تیم ایران، بازیکنان یکدستی دارد و فرق نمی‌کند کدامشان در زمین قرار بگیرند. آنها از هیچ تیمی هراسی نداشته و با قدرت در هر مسابقه به میدان می‌روند.

وی در مورد شکست ایران در مرحله مقدماتی برابر کره‌شمالی تاکید کرد: هرچند آنها از بازیکنان بزرگسال استفاده کردند اما شاید خواست خدا بود که ببازیم تا در مرحله نیمه‌نهایی به جای دیدار با کره‌جنوبی به مصاف عراق برویم. ضمن اینکه تیم ما در یکسال گذشته شکستی را تجربه نکرده بود و آن باخت را به فال نیک گرفتیم.

شریفی با اشاره به اینکه آن باخت شوک خوبی برای نفرات تیم ایران بود، اضافه کرد: خوشبختانه با پیروزی برابر عربستان، به جمع 4 تیم برتر این مسابقات راه یافتیم. آن پیروزی بسیار مهم بود و همه تماشاگران حاضر در ورزشگاه را خوشحال کرد. در حال حاضر هم 4 تیم برتر آسیا به نیمه نهایی صعود کردند که امیدوارم ایران بتواند با غلبه بر حریفان خود، به قهرمانی دست یابد.

وی در خصوص حضور مهدی‌ مهدوی‌کیا در همدان هم تصریح کرد: خوشبختانه در این روزها، علاوه بر مهدی مهدوی‌کیا، آقایان احسانی، محصص و معینی و آزاد به نمایندگی از فدراسیون هم به همدان آمده و حضورشان در کنار تیم، به من، اعضای کادرفنی و همه بازیکنان دلگرمی داد و همه را خوشحال کرد.

سرمربی تیم فوتبال زیر 14 سال ایران در پایان گفت: مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سفیر AFC در فوتبال پایه قول داد که اگر تیم ایران به فینال برسد، برای تماشای آن مسابقه به همدان می‌آید که این موضوع را هم به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه دیدارهای مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال زیر 14 سال آسیا به شرح زیر است:
دوشنبه - 20/5/92 
* کره‌شمالی - کره‌جنوبی، ساعت 15، ورزشگاه شهید حاج بابایی
* ایران - عراق، ساعت 18، ورزشگاه مفتح