بجنورد- خبرگزاری مهر: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 باند مواد مخدر در خراسان شمالی کشف و متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد قرائی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به فعالیت های بخش های مختلف نیروی انتظامی خراسان شمالی به فعالیت های این نیرو در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع هزار و 15 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده که از این میزان 715 کیلوگرم آن از سوی نیروی انتظامی و مابقی توسط فرماندهی مرزبانی و نیروهای اطلاعات کشف و ضبط شده است.

وی همچنین با اشاره به کشف و متلاشی شدن 17 باند قاچاق و توزیع مواد مخدر در مدت مزبور در خراسان شمالی، اضافه کرد: در مجموع در زمینه مبارزه با مواد مخدر سه هزار و 512 نفر از ابتدای امسال تاکنون در خراسان شمالی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گفته وی در این رابطه 51 دستگاه خودرو توقیف شده و همچنین از ابتدای امسال تاکنون 567 مورد بازرسی از منزل نیز با هدف دستگیری خرده فروشان صورت گرفته است.

سرهنگ قرائی اظهار داشت: در این مدت 415 خرده فروش در شهرستان های مختلف خراسان شمالی دستگیر شده اند اما به سبب خلاء های قانونی موجود این افراد در مدت زمان کوتاهی به جامعه بازگشته و بار دیگر به فروش مواد مخدر ادامه می دهند به گونه ای که غالب دستگیر شدگان در این بخش، دارای سابقه بوده و برای چندمین بار متوالی دستگیر می شوند.

وی با بیان این که به سبب مشکلات و ضعف های قانونی موجود این دور تسلسل همچنان ادامه دارد، اظهار امیدواری کرد که با تدوین و اجرای قوانین بازدارنده، این رویه متوقف شود.

12 درصد تماس های مردم خراسان شمالی با 110 مزاحمت تلفنی است

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال در مجموع بیش از 66 هزار مورد تماس تلفنی با سامانه 110 استان از سوی مردم برقرار شده که نیمی از این تعداد منجر به عملیات و حضور نیروی انتظامی در محل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین متأسفانه به دلیل فرهنگ سازی نادرست هشت هزار و 256 مورد از تماس های گرفته شده با 110 خراسان شمالی یعنی حدود 12.5 درصد کل تماس ها مزاحمت تلفنی بوده است.

سرهنگ قرائی آمار مزاحم تلفنی های سامانه 110 در خراسان شمالی را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: زمانی که تماسی با سامانه 110 نیروی انتظامی خراسان شمالی برقرار شده و درخواست کمک می شود؛ مأموران به محل مورد نظر اعزام می شوند و اگر در موقعیت مورد واهی قرار گیرند بالطبع یک مورد واقعی کمک رسانی را از دست می دهند.

وی در ادامه افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه نیز در مجموع 12 هزار و 731 مورد پرونده در زمینه های مختلف در نیروی انتظامی تشکیل شده است.

به گفته این مسؤول در مدت مزبور 769 نفر سارق نیز در شهرستان های مختلف خراسان شمالی دستگیر شده اند که غالب این افراد سارقان خرد بوده اند.

کاهش 29 درصدی شمار فوتی های تصادفات برون شهری

سرهنگ قرائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه در حوزه درون شهری 663 مورد تصادف جرحی روی داده است، اظهار داشت: بر اثر این تصادفات 783 نفر مجروح شده اند.

به گفته وی همچنین در این مدت 10 نفر نیز در پی تصادفات درون شهری فوت کرده اند و اگر چه این آمار به نسبت مدت مشابه پارسال کاهشی 15 درصدی داشته اما با این وجود آمار بالایی محسوب می شود.

این مسؤول اضافه کرد: در مدت چهار ماهه نخست سال جاری در حوزه راهنمایی و رانندگی برون شهری نیز در پی تصادفات روی داده 68 نفر جان خود را از دست داده اند و 773 نفر هم مجروح شده اند.

وی اظهار داشت: در این بخش نیز تعداد فوتی های تصادفات به نسبت مدت مشابه پارسال 29 درصد کاهش یافته است.