امید بنکدار کارگردان و تهیه‌کننده سینما معتقد است طرح سینمای «هنر و تجربه» می‌تواند عاملی باشد که برخی از سینماها به عنوان پاتوق نمایش فیلم‌های هنری و تجربی شناخته شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید بنکدار تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران با مثبت ارزیابی کردن طرح آغاز به کار گروه سینمای «هنر و تجربه» گفت: این کار می تواند ترافیک سنگین ایجاد شده در سینماهای کشور را برطرف کند و فیلم‌هایی را که ماه‌ها و سال‌ها منتظر اکران بودند به پرده نشاند و تعهدات دوستان در بخش مدیریت فرهنگی را به انجام رساند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم این طرح تا چه اندازه می تواند برای فیلم های سینمایی و جذب مخاطب به سینما موفق باشد، اما با توجه به اینکه طرح هایی از این دست در گذشته با شکست مواجه شده است باید با احتیاط بیشتر و برنامه ریزی مناسبی طرح سینمای «هنر و تجربه» را اجرایی کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «شبانه روز» بیان کرد: ما مشکل مدیریت مقطعی داریم، یعنی یک سری سیاست گذاری ها اتفاق می افتد ولی با تعویض مدیریت کل سیاست گذاری پیشین عوض می شود و برنامه های قبلی با شکست مواجه می شوند. من فکر می کنم اگر ما بتوانیم سینماهایی به این فیلم ها اختصاص دهیم که دائما به اکران این فیلم ها دست بزنند و مدام تحت حمایت قرار بگیرند، تبدیل به پاتوقی فرهنگی برای مخاطبان این گونه از آثار سینما خواهند شد.

بنکدار در پایان گفت: این کار جلوی ترافیک و سرگردانی مخاطب را می گیرد اما متاسفانه این طرح ها مثل آنتی بیوتیکی با دز بالا تب را قطع می کند اما موجب از بین رفتن بیماری نخواهد شد.