رئیس کمیته ملی المپیک با تاکیدبر اینکه مباحث اخلاقی و فرهنگی هدف اصلی از حضور در المپیک نوجوانان است، گفت: این پیش بینی را داریم که در سه رشته تکواندو، وزنه برداری و جودو المپیک نوجوانان چین به مدال دست یابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم بدرقه کاروان اعزامی به دومین دوره المپیک نانجینگ، با یادآوری اینکه در اولین دوره این بازی‌ها سرپرستی کاروان ایران را برعهده داشت، اظهار داشت: در این دوره از بازی‌ها با دوره پیش یک تفاوت دارد.

وی افزود: در دوره اول به هر کشور اجازه می‌دادند در 6-7 رشته علاوه بر سهمیه‌هایی که کسب کرده، ورزشکار داشته باشد اما سختگیری مسئولان برگزاری بازی‌ها برای دوره جدید بیشتر شده به طوری که فقط ورزشکاران صاحب سهمیه می‌توانند در محل بازی‌ها حضور داشته باشند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: البته کشورهایی که هیچ سهمیه ای برای حضور در باز‌ی‌ها بدست نیاوردند، می‌توانند یک وزشکار (با استفاده از سهمیه اعطایی) داشته باشند. در مجموع بر همین اساس ما امسال با 16 ورزشکار در 9 رشته شنا، والیبال ساحلی، تیراندازی، سوارکاری، تکواندو، وزنه برداری، جودو و دو و میدانی در این بازیها حضور خواهیم داشت در حالی که در دوره پیشدر 13 رشته ورزشکار داشتیم.

وی تاکید کرد: بحث اخلاق و مسائل فرهنگی و آشنا شدن ورزشکاران نوجوان به فرهنگ المپیک و ملل مختلف هدف اصلی از حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان است، به همین دلیل کل اعضای کاروان با هم به محل برگزاری بازی‌ها اعزام شده و زمان برگشت‌شان هم همزمان است. این تصمیم از آنجایی گرفته شده که اگر هم ورزشکاری رقابت‌هایش زودتر از دیگر ورزشکاران به پایان رسید، در محل بازی‌ها حضور داشته باشد و از غرفه‌های فرهنگ بازدید کند.

هاشمی با بیان اینکه در همان رشته‌هایی که برای المپیک بزرگسالان در آنها شانس مدال داریم در المپیک نوجوانان هم امیدوار به مدال‌آوری در آنها هستیم، گفت: می‌توانیم این پیش بینی را داشته باشیم که در تکواندو و وزنه‌برداری صاحب مدال شویم ضمن اینکه در رشته جودو هم شانس مدال آوری خواهیم داشت.