در حالی که همچنان مذاکرات آتش بس در قاهره برای رسیدن به توافق نهایی ادامه دارد، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در سخنانی تاکید کرد: فلسطینیان که در نوارغزه پایداری و مقاومت کردند به طور قطع پیروز این جنگ خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، "داوود شهاب" سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز در سخنانی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت همچنان به فلسطینیان در غزه وفادار باقی خواهند ماند.

وی افزود: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که هیچ عقب‌نشینی از مطالبات فلسطینیان در مذاکرات قاهره نخواهیم داشت.

سخنگوی جهاد اسلامی گفت: اشغالگران در نهایت شکست خواهند خورد و فلسطینی‌هایی که در غزه مقاومت و پایداری کردند پیروز خواهند شد.

شهاب تاکید کرد: توقف تمامی انواع تجاوزات رژیم صهیونیستی و پایان دادن به محاصره غزه دو موضوعی است که مقاومت هرگز از آنها در جریان مذاکرات دست نخواهند کشید.

دیگر تحولات فلسطین به شرح زیر است:

- "منذر شبلاق" یکی از مسئولان منابع آبی غزه، اعلام کرد: در برخی مناطق غزه طی 15 روز متوالی آب قطع بوده است. وی افزود: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن منابع آبی در غزه در واقع می‌خواست قدرت مقاومت ملی فلسطینیان را بسنجد.

- "عزام الاحمد" سخنگوی هیأت فلسطینی مذاکره کننده در قاهره اعلام کرد: اجرای توافقات ناشی از مذاکرات قاهره و بازسازی غزه بر عهده دولت توافق ملی خواهد بود.

- "صائب عریقات" از اعضای جنبش آزادی بخش فلسطین خواستار ایجاد پل های زمینی، دریایی و هوایی برای کمک رسانی به مردم غزه شد.

- سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای بر لزوم معالجه مجروحان جنگ غزه، در کشورهای خارجی تاکید کرد.

- وزارت آموزش فلسطین اعلام کرد: در جریان جنگ علیه غزه 18 کارمند این وزارتخانه و دهها دانش آموز شهید شده اند. همچنین در این حملات به 141 مدرسه آسیب کلی و جزئی وارد آمده است.

- توزیع بسته های غذایی برای آوارگان در غزه از امروز آغاز شد.

- نیروهای امدادی فلسطین جسد دو شهید دیگر را از منطقه خزاعه غزه خارج کردند.