رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در مراسم رونمایی از جدیدترین نوشت افزارهای ایرانی اسلامی توجه به روحیات دخترانه را ضروری دانست و گفت: دخترها دوست دارند روی نوشت افزار و دیگر وسایل تحصیلی شان نمادهای دخترانه باشد و ما باید به این سلیقه و خواست آنها توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی – ایرانی که عصر امروز 20 مردادماه در مجتمع فرهنگی هنری سرچشمه برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به روحیات دختران در تولید نوشت افزار گفت: دختران امروز، زنان  و مادران فردا هستند و ما نمی خواهیم دخترهایی با روحیات مردانه تربیت کنیم. مختار اگر چه شخصیتی ارزشمند است اما نباید دختران شمشیر مختار را دوست داشته باشند. آنها دلشان می خواهد روی وسایل تحصیلی شان نمادهایی دخترانه نقش بندد و ما باید به سلیقه و خواست آنها توجه کنیم.

وی توجه به موضوع نوشت افزار را بسیار مهم دانست و گفت: کارهای خوبی در زمینه تولید نوشت افزار داخلی شده اما اگر بخواهیم با کمال گرایی به این موضوع نگاه کنیم هر کدام از کارها نقصی داشتند. یا یا به لحاظ زیبایی شناسی مشکل داشتند یا شخصیت هایی انتخاب شده اند که محبوبیت کافی ندارند یا تولیدات قابلیت برند شدن نداشته است. همچنین گاه از شخصیت هایی استفاده کرده ایم که در سینما و تلویزیون محبوب بوده اند اما به این مسئله توجه نکرده ایم که با این شخصیت چه فرهنگ و مفهومی را می خواهیم به دانش آموز انتقال دهیم.

حجت الاسلام مرادی رویکرد تولید کنندگان نوشت افزار اسلامی – ایرانی را قابل ستایش برشمرد و افزود: چه بخش خصوصی و کسانی که در درجه نخست فعالیت اقتصادی کرده اند و چه آنان که بیش از هر چیز دغدغه فرهنگی داشته اند بدنبال رسیدن به یک هدف بوده اند و آن تولید نوشت افزار بومی و ایرانی – اسلامی بوده است. این تلاش درخور ستایش است زیرا تا چند سال پیش آنچه در نوشت افزارمان نقش می بست طرح عروسک باربی یا شخصیت کارتون های آمریکایی بود.

وی  با اشاره به اینکه هر ملتی باید از نمادهای خاص خود استفاده کند گفت: نمادهای هر ملت هماهنگ با ارزش های بومی آن ملت است و ما باید از نمادهای ایرانی – اسلامی بهره ببریم ضمن اینکه باید به سلیقه مخاطب توجه داشته باشیم و ذائقه او را با  آثاری که ارزش هنری کمی دارند تنزل ندهیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری  توجه به بخش خصوصی را ضروری دانست و ادامه داد: موسسه "نشر شهر" در زمینه انتشار کتاب بسیار فعال است اما هیچ گاه دفتر و نوشت افزار تولید نکرده ایم چرا که نمی خواهیم حالت تصدی گری داشته باشیم و به بخش خصوصی آسیب بزنیم. ما باید تا آنجا که می توانیم از بخش خصوصی حمایت کنیم و فضایی را فراهم آوریم تا تولید کنندگان نوشت افزار به برند تبدیل شوند و بازار را به دست بگیرند ضمن اینکه باید به سلیقه مخاطب اهمیت دهیم. چه اشکالی دارد جشنواره ای برگزار کنیم که بر اساس سلیقه مردم شکل گرفته است؟