تبریز – خبرگزاری مهر: مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نبود آمایش سرزمین را از مهمترین مشکلات منابع طبیعی ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منصور سه شنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: نبود آمایش سرزمین یکی از عمده مشکلات منابع طبیعی کشور است و دستیابی به یک هدف کوتاه مدت  و نادیده گرفتن توسعه پایدار از جمله چالش های امروز در این حوزه محسوب می شود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از خشکی دریاچه ارومیه، خطر هجوم ریزگردها و پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی به عنوان مهمترین مسایل مطرح در حوزه منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی یاد کرد.

در این آئین تودیع و معارفه، کریم مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از منابع طبیعی و تجدید شونده خاطر نشان شد: تعدد پرونده های تشکیل شده این نهاد در محاکم قضایی از مهمترین مشکلات و چالش های پیش روی این اداره کل است.

گفتنی است بر اساس حکمی از سوی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، کریم مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تا زمان تعیین مدیرکل جدید معرفی شد.