حمایت نمایندگان مجلس از جشنواره تئاتر کودک، تقدیم نمایش «یک کلیک کوچولو» به همایون شجریان، معرفی مدیر کارگاه نمایش باران، اجرای نمایش شاد و موزیکال «قندک و باباجان» در فرهنگسرای بهمن اخبار دریافتی روز چهارشنبه 22 مردادماه در حوزه تئاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عضو شورای سیاستگذاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از اعلام آمادگی مجمع نمایندگان مجلس استان همدان نسبت به ارائه هر نوع خدمت، حمایت و پشتیبانی از این جشنواره خبر داد.

عطاءالله سلطانی نمایش را یکی از هنرهای قدیمی دانست که در کشور ما سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و به همین دلیل افراد از کودکی و خردسالی با آن آشنا می شوند. تئاتر از روزگاران قدیم به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ، مفاهیم و آموزه ها به مخاطب مورد توجه جدی بوده و اکنون نیز از اعتبار انتقالی آن چیزی کم نشده است. زنده بودن تئاتر، آن را از سایر هنرها متمایز و اثرگذاری آن را بیشتر کرده و این نفوذ در مخاطب کودک و نوجوان مضاعف می شود زیرا ذهن کودک کاملا مستعد و آماده برای پذیرش نکات و مطالب جدید و تازه است.

این نماینده مردم استان همدان در مجلس متمرکز شدن توجه به تئاتر کودک و نوجوان در قالب یک جشنواره مستقل را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: ما مفتخر هستیم همدان که تا پیش از این به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایرانی لقب گرفته بود، اکنون میزبان یکی از جشنواره های مهم تئاتری کشور شده است و باید به هنرمندان و مسئولان این استان که باعث شده اند استان همدان در این زمینه پیشقدم باشد، دست مریزاد گفت.

سلطانی زیرساخت های استان همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر را مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: اگرچه زیرساختهای تئاتر همدان در شرایط کنونی مطلوب است ولی تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد و باید چشم اندازی مشخص شود تا حرکت صعودی جشنواره از نظر کمی و کیفی بر اساس آن صورت گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از دغدغه های مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس، بازگردانده شدن امتیاز میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به این استان بود که خوشبختانه مرتفع شد و اکنون نیز ما برای هر نوع خدمت، حمایت و پشتیبانی از این جشنواره اعلام آمادگی می کنیم.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

فهیمه امن زاده مدیر کارگاه نمایش باران شد

فهیمه امن زاده بازیگر تئاتر که نمایش «آرسنیک و تور کهنه» با بازی او روی صحنه است، مدیر کارگاه نمایش «باران» شد. مدیر جدید کارگاه نمایش «باران» ابتدا بر پایبندی خود به تعهدات موجود از گذشته و در آغاز قبول مسئولیت تاکید کرد و گفت: سعی خواهیم کرد که رپرتوآر نسل جدید تئاتر را در این سالن داشته باشیم و گروه‌های جوان بتوانند به همراه اساتید خود یا مستقل نمایش‌هایشان را در این سالن به صحنه ببرند.

امن زاده در ادامه از برنامه‌های خود برای بازگرداندن هویت سالن کارگاه نمایش باران خبر داد و اظهار داشت: این مجموعه از سال 90 به عنوان آموزشگاه فعالیت خود را شروع کرد و از خرداد سال گذشته بعد از دریافت مجوز اجرای عموم تئاتر توسط مرکز هنرهای نمایشی حدود 30 اثر نمایشی در این سالن به اجرا درآمده است.

بازیگر نمایش «در شوره زار» با اشاره به آثاری که به صورت همزمان در این کارگاه روی صحنه می روند افزود: نمایش «کافه ای ها» به کارگردانی ژاله صامتی و نمایش «تبخال» به کارگردانی هامون قاپچی در حال حاضر در کارگاه نمایش باران روی صحنه است و نمایش «البته» به کارگردانی علیرضا طاهری از 26 مرداد ماه روی صحنه خواهد رفت.

فهیمه امن زاده در پایان تصریح کرد: برای اجرا در این سالن ما هم همچون سایر سالن‌های کشور پروسه اداری مرکز هنرهای نمایشی را طی می‌کنیم به این شکل که درصورت تاییدیه متن ارسالی را به شورای نظارت ارسال می‌کنیم و به همین شکل گروه‌های متقاضی برای اجرای عموم می‌توانند در سالن باران آثار خود را به اجرای عموم درآورند.

کارگاه نمایش باران در خیابان نجات اللهی(ویلا)، ابتدای خیابان اراک، پلاک72، واحد7 واقع است.

نمایش شاد و موزیکال «قندک و باباجان» در فرهنگسرای بهمن

نمایش شاد و موزیکال «قندک و باباجان» از 20 مردادماه تا پایان تابستان در فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌رود.

گروه تئاتر خنیا نمایش شاد و موزیکال «قندک و باباجان» را با هدف انتقال پیام های آموزنده و تربیتی با رویکردهای اجتماعی فرهنگی به نویسندگی ماندانا عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی از  20 مرداد ماه در سالن چاپلین فرهنگسرای بهمن روی پرده خواهد برد.

حمیدرضا حسینعلی، ماندانا عبقری، امید رنجکش، محمد بخشی زاده، ملیحه مقیمی اسفند آبادی، مریم رادپور در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند و عروسک گردانی این نمایش بر عهده رکسانه عبقری خواهد بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: باباجان صبح از خواب بیدار می شود و نی می زند تا قندک بزغاله محبوبش را بیدار کند، اما قندک نیست، باباجان که سخت به قندک دلبسته است دعا می کند که جز صدای بزغاله اش صدای هیچ حیوانی را نشنود، دعای باباجان مستجاب می شود و همین آغاز ماجراست...

اجرای «یه کلیک کوچولو» به همایون شجریان تقدیم شد

گروه اجرایی نمایش «یه کلیک کوچولو» سه شنبه 21 مرداد ماه در حضور تماشاگران از خواننده موسیقی ایرانی تقدیر کرد.

گروه اجرایی نمایش «یه کلیک کوچولو» که این روزها به کارگردانی احمد سلیمانی در تالار قشقایی روی صصنه رفته، ضمن تشکر از حضور پرتعداد تماشاگران طی روزهای گذشته اجرای سه شنبه 21 مرداد ماه خود را به همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی تقدیم کرد.

همایون شجریان هم بعد از پایان اجرا با حضور در پشت صحنه با عوامل اجرای نمایش دیدار و گفت و گو کرد.نمایش « یه کلیک کوچولو» هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقمندان تئاتر است.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنید.