عموهای فیتله‌ای پنجشنبه 23 مرداد با بچه‌ها درباره حیوانات وحشی، اهلی و لزوم مهربانی با آن‎ها صحبت می‌کنند.

محمد مسلمی‌ کارگردان برنامه «فیتیله» در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه این هفته با پیام‌های محیط زیستی مهمان خانه مخاطبان خود می‌شویم، تأکید کرد: سعی خواهیم کرد در قالب نمایش‌ها و آیتم‌های شاد و موزیکال گاوهای فیتیله‌ای، قصه فیتیله‌ای و همچنین با گفتگو کردن درباره خواص حیواناتی مثل گاو، گوسفند، خروس حتی گربه، زنبور و لاک‌پشت از بچه‌های بخواهیم تا با این مخلوقات خداوند مهربان باشند و به آنها احترام بگذارند.

وی افزود: این برنامه از جنبه‌های مختلف به موضوع حیوانات می‌پردازد و طی آن در قالب «شعر انقراض» به بچه‌ها می‌گوییم که چه حیواناتی در معرض انقراض قرار گرفته‌اند و ما وظیفه داریم که بیشتر از آنها محافظت کنیم.

این کارگردان با اشاره به برگزاری تجمع چند هزار نفری کودکان مشهدی برای حمایت از بچه‌های غزه گفت: 21 مرداد عموهای فیتیله به همراه بچه‌های گلستان علی، بهزیستی و خانواده‌های مشهدی جلوی کنسولگری سازمان ملل تجمع کردند.

مسلمی تأکید کرد: این تجمع چند هزار نفری برای حمایت از بچه‌های مظلوم غزه و اعتراض به رفتارهای خشن و دور از انسانیت رژیم اشغالگر اسرائیل صورت گرفت و طی آن بچه‌های یتیم مشهدی در کنار دیگر دوستانشان جلوه‌ای با شکوه از صلح طلبی کودکان ایرانی را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: آنها با تجمع خود از مدعیان اصلی حقوق بشر درخواست کردند تا نسبت به وضعیت بد کودکان غزه و فجایع غیر انسانی در این سرزمین بی تفاوت نباشند.

به گفته این کارگردان، گزارش کوتاهی از این تجمع باشکوه تهیه شده که جمعه، 24 مرداد پخش خواهد شد.

«فیتیله» کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما است که پنجشنبه و جمعه هر هفته به تهیه کنندگی علیرضا آقایی و با اجرای علی فروتن، حمید گلی و محمد مسلمی‌ روی آنتن تلویزیون می‌رود. این برنامه از ساعت 14 مهمان خانه مخاطبان خود می‌شود.