رئیس فدراسیون فوتبال در نشست آکادمی ملی فوتبال ضمن ابراز خرسندی از روند برگزاری فستیوال مدارس فوتبال گفت: با ساماندهی و برگزاری این فستیوال ها می‌توان داشته های خود را از فوتبال پایه ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در نشست شورای آکادمی ملی فوتبال اعلام کرد: پس از بازدید رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن و هیات همراهش از آکادمی ملی فوتبال، وی گفت که در فوتبال آسیا در جا زده‌ایم  و باید شرایط فوتبال آسیا را ارتقاء دهیم. همچنین وی اعلام کرد که خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و برگزاری دیدارهای دوستانه هستند تا بتوانیم از این پس روند رو به رشدی را در فوتبال آسیا شاهد باشیم.

علی کفاشیان در ادامه صحبت‌های خود در این نشست گفت : رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن قول همکاری در قسمت فوتبال بانوان را داده و اعلام کرد که در بخش بانوان فدراسیون فوتبال ژاپن بسیار فعال بوده و می‌توان با رایزنی و همکاری‌های متقابل، روند رو پیشرفتی را در فوتبال بانوان ایران شاهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: باید با کشورهای طراز اول آسیا همکاری داشته باشیم تا فوتبال پایه و همچنین برنامه‌های آموزشی و هر موردی که به فوتبال باز می‌گردد را ارتقا دهیم. امیدوار هستم تا با برگزاری فستیوال‌های استانی و در نهایت ملی، شاهد کشف بازیکنان مستعد باشیم و تیم‌های ملی خود را در رده‌های مختلف تامین کنیم.