«ولفگانگ موتسارت» نوشته یونا زلدیس مکدونا با ترجمه نیکو زرفشان از مجموعه«چه کسی بود؟» می‌کوشد تا نوجوانان را با زندگی این نابغه موسیقی آشنا کند.کسی که در شش سالگی با نبوغ خود در نواختن، ملکه اتریش را خیره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از 200 سال پیش، پسرکی سه ساله نواختن سازی به نام کلاویه را آموخت. کلاویه، سازی زهی و قدیمی بود که صفحه کلید هم داشت. پسرک به تنهایی آهنگ زیبایی ساخت و در هشت سالگی به جز کلاویه، ویولن و ارگ را هم یاد گرفت. پدرش نوازنده بود و دوست داشت همه به استعداد پسرش پی ببرند. اما برای بسیاری از مردم باور چنین استعدادی دشوار بود. همه فکر می‌کردند، پدرش، آهنگ‌ها را می‌نویسد تا این‌که وکیلی که موسیقیدان هم بود تصمیم گرفت به این راز پی ببرد.

و این پسر که در شش سالگی با نبوغش در نواختن پیانو، ملکه اتریش را خیره کرد و در طول 35 سال زندگی‌آش توانست، بیش از 600 کنسرت و سونات و سمفونی و اپرا اجرا کند، کسی نیست جز ولفگانگ موتسارت.
«ولفگانگ موتسارت» نوشته یونا زلدیس مکدونا با ترجمه نیکو زرفشان از مجموعه«چه کسی بود» می‌کوشد تا نوجوانان را با زندگی این نابغه موسیقی آشنا کند. زندگی‌نامه‌ای که ساده و روان نوشته و با تصاویری همراه شده است که بر جذابیت متن می‌افزایند.

«ولفگانگ آمادئوس موتسارت چه کسی بود، پسری کوچک با استعدادهای بزرگ، دیدن دنیا، نابغه بزرگ می‌شود، استقلال، مرد خانواده، پایان زودهنگام و زندگی موتسارت در یک نگاه» بخش‌های مختلف این کتاب است.

 

«ولفگانگ موتسارت» نوشته یونا زلدیس مکدونا با ترجمه نیکو زرفشان از مجموعه«چه کسی بود» را انتشارات فاطمی در 1500 نسخه و به قیمت 7000 تومان منتشر کرده است. این انتشارات، 10 عنوان از کتاب‌های این مجموعه را که به زندگی دانشمندان و مشاهیر هنری، علمی و فرهنگی جهان می‌پردازد را انتخاب و منتشر کرده است.

همچنین انتشارات فاطمی قصد دارد زندگی‌نامه مشاهیر ایرانی را نیز منتشر کند و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهد.